عضو شورای شهر تهران افزود: بدهی‌های شهرداری تهران به پیمانکاران و زخمی شدن کالبد شهر از جمله مشکلات موجود در شهر است.
کد خبر: ۲۳۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 31 May 2016
غلامرضا انصاری در دویست و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: به خاطر برگزاری نمایشگاه نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر تشکر می‌کنیم.

وی افزود: تهران شهر غریبی است و در دوران دولت‌های نهم و دهم شهردار تهران به خاطر رقابت و اختلاف سلیقه با رئیس دولت و دولتمردان قبلی و البته لجبازی‌های رئیس دولت وقت نتوانست از بودجه‌های عمومی دولتی و سهمی که دولت‌ در حوزه حمل‌ونقل عمومی باید پرداخت کند علیرغم درآمدهای رویایی 700 میلیارد تومانی هیچ استفاده و بهره‌ای برای شهر تهران جلب نشد.

عضو شورای شهر تهران افزود: در دولت تدبیر و امید نیز این سناریو در حال تکرار است و فعالیت‌های سیاسی شهردار باعث شده که شهر تهران در گرفتن بودجه‌ها و امکانات با مشکل مواجه شود و آنان که در این میان خسارت می‌بینند شهروندان هستند.

انصاری افزود: در جشن دکتر سلام شهردار به عدم کارایی کلید ریاست جمهوری در باز نمودن قفل مشکلات مردم اشاره کرد و ظاهراً وی قصد تخریب قفل‌ها را با گاز انبر در سر می‌پروراند.

وی افزود: شهردار تهران که در دو دوره قبلی شورای دوم و سوم فعالیت کرده بود در این دوره که به مدد حضور نگاه کارشناسی و دیدگاه کلان‌نگر اعضای شورا به پاسخگویی در قبال عملکرد زیرمجموعه خویش بارها فرا خوانده شده است در یک اقدام فراگیر و دیرهنگام اعضای شورای شهر را متهم به باج خواهی کرده  اگر وی چنین سخنی را بر زبان داشته بایستی به سرعت و شخصاً تکذیب کند که متأسفانه در فضای عمومی تأثیر سوء این بیان کاملاً مشهود است.

عضو شورای شهر تهران گفت: باید به عنوان منتخب مردم تهران با قاطعیت از شهردار درخواست کنیم که رانت‌خواران و باج‌گیران را رسماً و علناً معرفی کند و چرا در طول سه سال گذشته مهر سکوت در قبال این حرکت سخیف و غیرقانونی بر لب نهادند.

وی افزود: شایسته است که بدون درنگ خود و شهر تهران را از ‌آستانه این سکوت بزرگ برهاند و قطعاً رانت‌گیران و رانت‌دهنده صلاحیت ادامه خدمت در جایگاه مدیریت شهری را از دست داده‌اند.

انصاری افزود: شهردار تهران برای بار دوم بحث خویش را با استفاده از سکوی پرتاب شهرداری تهران به سوی پاستور آزموده است و از قضا تنها دستاوردی که این رقابت برای شهر تهران به دست آورده است عدم تعامل دولت نهم و دهم با رقیب سیاسی که در سمت مدیریت شهر تهران به میدان انتخابات ورود نموده بود و از این رهگذر نه تنها مدیریت شهری تهران نتوانست سهم مردم شهر را از اعتبارات مصوب دولتی برای عمران و آبادانی و ساماندهی حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری محروم کرد بلکه تاوان هزینه‌های گزاف این رقابت سیاسی را تنها شهروندان تهرانی می‌پردازند.

عضو شورای شهر تهران افزود: بدهی‌های شهرداری تهران به پیمانکاران و زخمی شدن کالبد شهر با پروژه‌های نمایشی و بدقواره شدن شهر با تراکم‌فروشی و انهدام باغات تنها گوشه‌ای از مشکلاتی است که رویکردهای دستوری ناشی از تدابیر تحکمی در شهرداری تهران به بار آورد.

انصاری افزود: زمانی که شهردار سرگرم پذیرایی از میهمانان سیاسی در برج میلاد بود شاید فکر نمی‌کرد که چند روز بعد قصور همکارانش در شهرداری منطقه 15 فاجعه‌ای تأسف‌بار را رقم می‌زند و کودک خردسال و بی‌گناه را به آغوش مرگ می‌کشاند که این اولین و آخرین فاجعه خواهد بود.

وی تأکید کرد: کاش شهردار به جای لابی‌های سیاسی و جلسات باندی همت خود را به منظور رفع چالش‌های بزرگ کلانشهر تهران به خصوص آسیب‌های اجتماعی فرایند ورود به رشد این شهر می‌گذاشت که مانند سرطان در حال گسترش و نفوذ به تمام اندام این پیکر نحیف شهر است.

عضو شورای شهر تهران گفت: فریاد تظلم‌خواهی پدر و مادر مظلوم و بی‌کس فاطمه آن کودک 5 ساله وجدان‌های خفته و با درد را بیدار کند. باید به شهروندان نه در شعار و مصاحبه بلکه در عمل و برنامه احترام گذاشت و حقوق آنان را در همه ابعاد ایفا کرد.

انصاری افزود: با استقرار بیش از 66 درصد جمعیت جهان در شهرها تا سال 2020 میلادی جهان در حال تبدیل به جهان شهری است و از این رو مدیریت شهری در آینده به طور اهم در قرن 21 به طور خاص درگیر نوعی چالش خواهد بود. چالشی که خود تابعی از تغییرات و تحولات فناوری جهانی اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی است.

وی گفت: شدت یافتن روزافزون سیاسی و گستردگی و نیز پیچیدگی مسائل شهرها و همچنین آشکار شدن بی‌کفایت سیستم‌های سنتی و بروکراتیک و تصمیم‌گیری بالا به پایین سبب شده گرایش‌هایی به سوی سیستم‌هایی به وجود آید که در آن تصمیمات بزرگ و کوچک با اشتراک بین صاحبان منافع شهری اتخاذ شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار