کد خبر: ۲۳۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ 29 May 2016
سيستان و بلوچستان استعدادهاي ناشناخته زيادي در حوزه ورزش دارد كه از اين ظرفيت‌ها به خوبي استفاده نشده است.

آيت‌الله سليماني نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زاهدان در نشست شوراي راهبردي ورزش و جوانان سيستان و بلوچستان كه با حضور وزير ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: كسب موفقيت‌ها و همچنين نشان‌هاي مختلف در ميادين ورزشي ملي و بين‌المللي با وجود كمبود امكانات نشان دهنده گوشه‌اي از توانمندي‌هاي ورزشي جوانان سيستان و بلوچستان است.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به اهميت ورزش از ديدگاه اسلام، افزود: توصيه‌هاي زيادي از سوي پيامبر گرامي اسلام(ص) در امر ورزش شده است كه اين خود اهميت ورزش را نشان مي‌دهد.

وي با اشاره به نبود بوستان و ورزشگاه ويژه بانوان در سيستان و بلوچستان از وزير ورزش و جوانان خواست تا چنين مكان‌هايي براي بانوان ايجاد شود.

نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان و كرمان افزود: كمترين چالش در حوزه بانوان در اين استان وجود دارد، كه خود نشانگر وجود امنيت بسيار زياد است.

آيت‌الله سليماني عضو خبرگان رهبري با اشاره به اين‌كه ورزشكاران سيستان و بلوچستان با كمترين امكانات بهترين افتخارات را براي كشور رقم زده‌اند، گفت: كمترين فضا و امكانات ورزشي در اين استان وجود دارد لذا از مسئولان وزارت ورزش و جوانان انتظار مي‌رود توجه بيشتري به اين استان داشته باشند.

معاون سياسي اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست گفت: وضع استثنايي اين استان بايد مورد توجه وزارت ورزش و جوانان قرار گيرد تا ورزش جوانان پيشرفت كند.

علي اصغر جمشيد‌نژاد افزود: مشكلات سيستان و بلوچستان به‌صورت طبيعي حل نمي‌شود و نياز به توجه ويژه دارد.

به گفته وي ورزش همگاني بايد مورد توجه وزارت ورزش و جوانان قرار گيرد تا نشاط به مردم اين استان برگردد.

او اعلام كرد: 100 ميليارد ريال اعتبار براي توسعه ورزش سيستان و بلوچستان اختصاص يافته است كه متأسفانه فقط 40 ميليارد ريال آن وصول شده است.

معاون سياسي اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان افزود: رفع مشكلات ورزش اين استان نگاه ويژه وزير ورزش و جوانان را مي‌طلبد.

جمشيد‌نژاد همچنين ورزش را يكي از عوامل موثر در تحكيم وحدت در سيستان و بلوچستان دانست. وزير ورزش و جوانان نيز در جلسه شوراي راهبردي ورزش و جوانان سيستان و بلوچستان اعلام كرد 700 مورد آزمايش دوپينگ پارسال در كشور انجام شد كه فقط 40 مورد آنهم بين ورزشكاران سطوح پايين مثبت بود.

وي با اشاره به اجراي طرح‌‌هاي مختلف ورزشي در سيستان و بلوچستان اعلام كرد: وزارت ورزش و جوانان تمامي تلاش خود را براي تأمين اعتبار اين پروژه‌ها انجام خواهد داد.

او با اشاره به شرايط ويژه استان سيستان و بلوچستان، افزود: برنامه‌هاي ويژه‌اي از سوي اين وزارتخانه براي حوزه ورزش و جوانان سيستان و بلوچستان

پيش بيني شده است.

وي با اشاره به نامناسب بودن چمن ورزشگاه 15 هزار نفري زاهدان اظهار اميدواري كرد كه با اعتباراتي كه در اختيار اين وزارتخانه گذاشته مي‌شود نسبت به تعويض چمن اين ورزشگاه تا پايان امسال اقدام شود.

وزير ورزش و جوانان با اعلام اين‌كه تمامي فدراسيو‌ن‌ها هر سال 3 مرتبه حسابرسي مي‌شوند، گفت: خوشبختانه تا اين لحظه مورد خاصي از

سوء استفاده‌هاي مالي از سوي اين فدراسيون‌ها ديده نشده است.

دكتر محمود گودرزي يادآور شد: فعاليت‌هاي فرهنگي خوبي از سوي وزارت ورزش و جوانان انجام شده است تا ديگر شاهد بداخلاقي‌ها و ناهنجاري‌هاي غيرورزشي‌ها در ميادين ورزشي نباشيم. وي با اشاره به نبود سالن‌هاي ورزشي ويژه بانوان در سيستان و بلوچستان، افزود: فعلا بايد اين مشكل با اختصاص سالن‌ها و اماكن ورزشي موجود سراسر استان در روزهايي ويژه به ورزش بانوان برطرف شود.

وزير ورزش و جوانان اعلام كرد: در حوزه قهرماني بانوان ورزشكار افزايش

33 درصدي را شاهديم كه بايد از سوي مديران كل ورزش و جوانان استان‌ها توجه بيشتري به اين موضوع شود. وي افزود: امكانات ورزشي براي استفاده آحاد مردم است و اين وزارتخانه توجه اساسي به ورزش‌هاي همگاني دارد. گودرزي تأكيد كرد: ورزش همگاني بايد به صورت فراگير در جامعه نهادينه شود.

مديركل ورزش و جوانان سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست با اشاره به وجود ظرفيت‌هاي بسيار در حوزه ورزش اين استان، افزود:‌ بايد از اين توانمندي‌ها و ظرفيت‌ها به بهترين شكل استفاده كرد. حسين ثوري افزود: وجود سواحل بكر و دست نخورده مكران بيانگر ظرفيت‌هاي ساحلي اين استان براي ورزش‌هاي آبي است كه بايد به اين موضوع توجه اساسي شود. به گفته وي وزش بادهاي شديد در شمال استان باعث شده است تا به زيرساخت‌هاي ورزشي شهر مكران كمتر پرداخته شود.

او تاكيد كرد: سيستان و بلوچستان جوان‌ترين استان كشور است و بايد سالن‌ها و مكان‌هاي ورزشي جديدي براي استفاده جوانان ساخته شود.

ثوري گفت برگزاري رقابت‌هاي ورزشي در سيستان و بلوچستان مي‌تواند زمينه معرفي اين استان را براي عموم مردم فراهم كند.وي همچنين تقويت ورزش‌هاي بومي و محلي كه ريشه در فرهنگ و باورهاي مردم سيستان و بلوچستان دارد را از وزير ورزش و جوانان خواستار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار