کد خبر: ۲۳۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 28 May 2016
 به گزارش تابناک یزد،معاون تحقیقات و پژوهش اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم استان یزد در جبهه حضور داشتند گفت: خاطرات شفاهی رزمندگان یزد در دوران دفاع مقدس گردآوری می‌شود.

سیدمحسن محسنی با اشاره به اینکه هدف اداره حفظ آثار این است که بتواند خاطرات دلاوری‌ها و ایثار دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کند اظهار داشت: طرح "السابقون" با هدف جمع‌آوری آثار، اسناد و خاطرات همه ایثارگران از جمله رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا در استان یزد شروع شده است.

محسنی با اشاره به اینکه خاطرات شهدا، ایثارگران و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس سرمایه‌های بزرگ فرهنگی و دینی کشور است، افزود: در این طرح، خاطرات افرادی که در دوران 8 سال دفاع مقدس حتی یک روز در جنگ حضور داشته‌اند، جمع‌آوری و ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان یزد بیش از 40 هزار نفر از جوانان و مردم استان در جبهه حضور داشتند خاطرنشان کرد: حضور این افراد به صورت مستقیم و بدون تکرار از یک تا 96 ماه بوده است.

معاون تحقیقات و پژوهش اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: در این طرح خاطرات ایثارگران در قالب مصاحبه جمع‌آوری و به صورت کتاب منتشر و در اختیار مردم به خصوص نسل جوان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حساسیت جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و مهم بودن این طرح بیان کرد: نمایندگان علاقه‌مند و توانمند ما در استان و شهرستان‌ها برای جمع‌آوری خاطرات آموزش‌های لازم را دیدند، این آموزش‌ها از جمله شیوه‌های مصاحبه‌گری با دعوت تعدادی اساتید مجرب از تهران در 2 دوره در طی 4 روز برای 100 نفر نمایندگان در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار شده است.

معاون تحقیقات و پژوهش اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد با اشاره به اینکه لازم است تا مسئولان مربوطه هماهنگی‌های لازم را برای شناسایی رزمندگان انجام دهند عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان و شهرستان‌ها همکاری‌های لازم را با اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای جمع‌آوری این خاطرات دارد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 27 سال است که از زمان جنگ می‌گذرد و در گذر زمان خیلی از خاطرات از حافظه پاک می‌شود تصریح کرد: امید بر این است در ظرف 4 سال و تا پایان سال 1398 تمام آثار ایثارگران جمع‌آوری و ثبت و ضبط شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار