تابناک: معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان گفت: این شهرستان با بهره گیری از خط اعتباری فایناس خارجی و با مشارکت و سرمایه گذاری شرکت Mcc Group چین، به خط ریلی قطار سریع السیر تهران - اصفهان متصل خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 15 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ابوالفضل صدرائیه روز چهارشنبه در نشست مشترک با نماینده این شرکت چینی که با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در دفتر ایشان برگزار شد، اظهار داشت: مطالعات این طرح انجام شده و کاشان می تواند با استفاده از یک ایستگاه موسوم به آنتنی به خط ریلی سریع السیر متصل شود.

به گفته وی بر اساس طرح اولیه این پروژه، عبور خط ریلی قطار سریع السیر تهران – قم- اصفهان از طریق کاشان در نظر گرفته شده بود که با وجود انجام مطالعات اولیه، به دلایلی این طرح تغییر مسیر داد و با احداث این خط ریلی، کاشان می تواند امتیاز از دست رفته را احیا کند.

وی خاطر نشان کرد: با احداث این خط ریلی امکان رفت و آمد قطارهای برقی سریع السیر با سرعت 300 تا 350 کیلومتر در ساعت فراهم می شود.

فرماندار کاشان در خصوص اجرای عملیات خط آهن قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان تصریح کرد: این پروژه تهران، فرودگاه امام خمینی (ره)، قم و اصفهان را در مسیر 410 کیلومتری به یکدیگر متصل می کند و کاشان نیز می تواند از مزایای آن بهره مند شود.

نماینده شرکت Mcc Group چین که بطور مستقیم در پروژه های ایرانی در حوضه صنعت، معدن،راه و شهرسازی فعالیت می کند نیز در این نشست گفت: این شرکت وابسته به وزارت صنایع چین است و با 17 کمپانی بزرگ در 42 کشور جهان پروژه دارد.

دنیل لیو، ارزش مالی پروژه های این شرکت در جمهوری اسلامی ایران را افزون بر 30 میلیارد دلار بیان کرد.

وی اظهار داشت: تامین مالی پروژه هایی که شرکت Mcc Group اجرا می کند از طریق فاینس است.

وی از نیروگاه های شازند، اراک، خرمشهر، بندرعباس و خط راه آهن همدان – سنندج به عنوان بخشی از پروژه های این سرمایه گذار خارجی در ایران نام برد.

قطار سریع السیر اصفهان - تهران قرار است با بیش از دو میلیارد دلار سرمایه گذاری احداث شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :