مدیر کل آموزش و پرورش فارس خواهان توجه بیشتر مسئولین به اعتبارات این مجموعه شد.
کد خبر: ۲۳۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 19 May 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:حمیدرضا آذری در همایش فصلی ائمه جمعه استان فارس در شیراز بیان کرد: امیدوارم روزی برسد که به آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه ملی و نه یک دستگاه اجرایی نگاه شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نقش اصلی تربیت نسل های آینده را دارد بنابر این از صنعت نفت نیز مهم تر است اما در بحث بودجه و رسیدگی کمتر مورد توجه قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: آموزش و پرورش فصل مشترک حاکمیت و مردم است که هر گونه غفلت در آن جائز نیست زیرا عدم برقراری عدالت در آن قابل جبران نیست.

آذری یادآور شد: امروز دانش آموزانی که در روستاها و مناطق دور افتاده در حال تحصیل هستند به لحاظ آموزشی در معرض آسیب قرار دارند و این درحالی است که در ۱۵ سال اول پیروزی انقلاب اسلامی بهترین معلم های کشور در دورترین مناطق حضور می یافتند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به وضعیت معلمین نیز افزود: متاسفانه امروز معلمان ما که به روستاها و مناطق دور افتاده اعزام می شوند به دلیل عدم برخورداری از دانش و تجربه لازم در تعلیم و تربیت دانش آموزان، موفق نیستند و دانش آموز روستایی نمی تواند به لحاظ علمی با دانش آموز شهری رقابت کند و از مراتب بالای علمی دور می ماند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته برای بخش پرورشی و تعلیم دانش آموزان استان فارس اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص یافت که باتوجه به رسالت آموزش و پرورش و جامعه هدف مناسب نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: باید اعتبارات و برنامه ریزی مناسب تری برای آموزش و پرورش مد نظر قرار داده شود زیرا این مجموعه وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار