تفاهم نامه مبادلات فرهنگی هنری شیرازوشهرایروان مجارستان توسط معاونین فرهنگی اجتماعی دوشهرامضا شد.
کد خبر: ۲۳۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 19 May 2016
تابناک فارس به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز: احمد همتی معاون فرهنگي شهردار شيراز دراین مراسم به معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های شهرشیراز پرداخت وگفت: شیراز از جایگاه ویژه ای در تاریخ ایران برخوردار است و آثار تاریخی برجای مانده و افتخار آمیز این دیار کهن، نشان از قابلیت های گردشگری و توریستی این شهر دارد.

معاون فرهنگی شهردار شیرازافزود: شیرازشهری است با قدمت چند هزارساله که دارای بیشترین آثارملی با ثبت جهانی وملی است و شیرازمی تواند درزمینه های گردشگری، تاریخی، بهداشت ودرمان، سیاحتی مراودات خوبی با کشورارمنستان به ویژه شهرایروان داشته باشد.

وی ضمن اینکه خواستاراستمراربازدیدهای فرهنگی بین دوشهرشد، تصریح کرد: شهرداری شیرازآمادگی لازم را جهت برگزاری هفته فرهنگی شیرازدرشهرایروان با محوریت هنرهای تجسمی، موسیقی سنتی و داشته های فرهنگی را دارد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیرازتأکید کرد: انعقاد این تفاهم نامه فرصت تعامل وتبادل تجربیات بین دوشهر را به منظورارتقای سطح همکاری وتقویت بین طرفین در زمینه های فرهنگی وهنری فراهم می کند.  

وی با بيان اينكه ظرفیت‌های بسیار زیادی بين شهرایروان و شیراز وجود دارد، تاكيد كرد: می‌توانيم از اين ظرفيت‌ها در راستای برگزاری جشنواره‌هاونشست‌های فرهنگی و هفته‌های فرهنگی استفاده وبه رونق‌بخشی ظرفيت‌های فرهنگی اين دو شهر كمک كنيم.

درادامه آرام سوتیاسیان معاون فرهنگی شهرداری ایروان گفت: روابط دو کشور ایران و ارمنستان به سالیان بسیار طولانی بر می گردد و روابط بسیار قوی فرهنگی و هنری از دیر باز میان آنها وجود داشته و امیدواریم در آینده نیز بیشتر از گذشته باشد.

وی تصریح کرد: وابستگی فرهنگی بین ایران وارمنستان بسیارزیاد است وهردوکشوربه این وابستگی افتخارمی کنند.

آرام سوتیاسیان با تأکید براینکه از هر فرصتی برای نزدیک ‌تر شدن به شهرشیرازاستفاده می‌کنیم و با کمال میل ایده برگزاری هفته‌های فرهنگی در ایروان را می‌پذیریم اظهارداشت: شهردار شیراز پیش نویسی ازفعالیت های فرهنگی بین دوشهرجهت ارائه به شهردارایروان آماده سازد تا پس ازبررسی درمدت زمان کوتاهی زمینه همکاری بین دوشهرفراهم گردد.

وی شیرازرا شهری زیبا با فرهنگی غنی توصیف کرد وگفت: این موضوع را دربدو ورود به شیرازمی توان به خوبی حس کرد.

وی اظهارامیدواری کرد: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های شهر شیراز زمینه انعقاد عقد خواهرخواندگی شهرداری شیراز با شهرداری ایروان فراهم شود ومقررشد ازسوی معاون فرهنگی شهرداری شیرازرایزنی های لازم دراین خصوص با شهردارصورت گیرد.

شایان ذکراست در متن این تفاهم  نامه با توجه به ارتباطات و جایگاه دو شهر شیراز و ایروان و همچنین علاقه مندی دو شهر به روابط دوستانه و فرهنگی مقرر شد که در حوزه های فرهنگی  گردشگری ، اجتماعی ، نمایشگاه های هنری صنایع دستی و همچنین برگزاری هفته های فرهنگی مشترک مورد توافق طرفین قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار