مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم مطرح کرد
مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: در بحث اطلاع‌رسانی برنامه‌ریزی شده تا براساس ستادهای 12 گانه پیرامون مسجد مقدس جمکران راهنمایی و ارائه خدمات به زائران صورت گیرد.
کد خبر: ۲۳۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴ 18 May 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمحسن میرهادی با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان اظهار کرد: به همین مناسبت شهرداری قم در راستای تامین رفاه حال زائران و مجاوران در زمینه‌های مختلف خدماتی، زیباسازی، بهبود سیما و منظر شهری و تأمین مایحتاج زائران و شهروندان، ایمنی و پیشگیری از تخلفات شهری و کاهش آسیب اجتماعی و معضلات ترافیکی برنامه‌ریزی لازم را در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: میلیون‌ها زائر برای شرکت در مراسم میلاد حضرت ولی عصر(عج) در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می کنند، برنامه‌ریزی در زمینه ساماندهی، مسائل امنیتی و ترافیکی انجام شده است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه تکمیل و توسعه پارکینگ‌ها و پارکسوارها به میزان 150 هکتار در دستور کار است، گفت: موارد مختلف مانند تسطیح، آماده‌سازی و مازوت‌پاشی کامل انجام شده و در بحث اطلاع‌رسانی برنامه‌ریزی شده تا براساس ستادهای 12 گانه پیرامون مسجد جمکران، راهنمایی و ارائه خدمات به زائران صورت گیرد.

وی با اشاره به تهیه کارت‌هایی برای خدمات‌رسانی به زائران گفت: این کارت‌ها به عنوان راهنمای زائر با نقشه کامل مسجد مقدس جمکران و مشخص کردن تمام ستادها پیرامون مسجد است. زائران و شهروندانی که وارد این پارکسوارها می‌شوند با تحویل گرفتن کارت‌های رنگی تشخیص می‌دهند که وارد کدام پارکینگ و پارکسوار شده‌اند.

میرهادی خاطرنشان کرد: زمینه ارتباط مستقیم و اطلاع‌رسانی از طریق سامانه 137 شهروندان فراهم است و در صورت تماس راهنمایی لازم انجام می‌شود. بحث بلوک‌بندی پارکینگ‌ها در دستور کار است تا زائران هنگام پیاده شدن از اتوبوس و خودروهای شخصی بدانند خودروی آنها در کدام پارکینگ، پارکسوار و بلوک مستقر شد‌ه‌ است.

وی با بیان اینکه کارت‌ها به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی ارائه می‌شود، گفت: در این کارت‌ها راهنمای تلفن همراه، نماینده کاروان و راننده مشخص است تا در صورت پیدا نکردن مسیر با نماینده تماس حاصل کنند.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به خدمات برنامه‌ریزی شده در پارکینگ‌ها و پارکسوارها عنوان کرد: مایحتاجی مانند آب، یخ و خدماتی مانند سرویس بهداشتی، سیستم روشنایی و اینترنت در این ستادها فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام ایستگاه‌های صلواتی به صورت ساماندهی شده در بلوار پیامبر اعظم مستقر خواهند شد، انتظار است از متولیان هیأت‌های مذهبی به معاونت خدمات شهری مناطق هشت گانه یا حوزه معاونت خدمات شهری مرکز در خیابان امام موسی صدر مراجعه کرده تا مجوز ایستگاه‌ها برای آنها صادر شود.

میرهادی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای کاهش ترافیک، ساماندهی دستفروشان و متکدیان و استقرار خودروهای آتش‌نشانی پیرامون مسجد جمکران صورت گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار