فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تنکابن
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تنکابن با اشاره به نفوذ و تأثیرگذاری برنامه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی بر باور قشر عظیمی از افراد جامعه گفت: نظارت‌های لازم بر نحوه استفاده و تعامل کاربران در فضاهای مجازی در کشور ما وجود ندارد.
کد خبر: ۲۳۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ 18 May 2016
 به گزارش تابناک مازندران، مهرداد بابایی در نشست هم‌اندیشی اعضا بسیج رسانه که در شهرستان تنکابن برگزار شد، نفوذ و تأثیرگذاری برنامه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی بر باور قشر عظیمی از افراد جامعه و به‌ویژه تفکر قشر تحصیل‌کرده را حقیقتی غیرقابل‌انکار دانست و اظهار کرد: در کشورهایی همچون رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل به‌عنوان یکی از کشورهای طراح و اداره‌ کننده بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان، تدابیر امنیتی شدیدی بر نحوه استفاده کاربران خود از شبکه‌های اجتماعی اعمال می‌کنند، در حالی‌ که در کشور ما نظارت‌های لازم بر نحوه استفاده و تعامل کاربران در فضاهای مجازی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اندک میزان نظارت بر روی شبکه‌های اجتماعی در کشورمان اعتراض شدید سیستم‌های خبری کشورهای غربی را در پی دارد، افزود: ما موافق رها بودن هیچ رسانه‌ای نیستیم و شبکه‌های اجتماعی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تنکابن ادامه داد: در حال حاضر ایران بیشترین آمار کاربران تلگرام در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است و این دقیقاً همان هدفی است که دشمنان قسم‌خورده نظام سال‌ها به‌منظور دستیابی به این فرصت از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

این مسئول رونمایی از چهره پلید و نیز شناساندن لایه‌های پنهان اهداف دشمن را از جمله اهداف تشکیل بسیج رسانه برشمرد و گفت: انسجام و همبستگی و نیز ایجاد روحیه جهادی در بین ارباب جراید و اهل‌قلم به‌عنوان مهم‌ترین اهداف ایجاد بسیج رسانه، می‌تواند نقشه‌های شوم تبلیغاتی دشمن را ناکارآمد کند.

بابایی خاطرنشان کرد: تلاش برای جلوگیری از انعکاس ندای حق‌طلبی و فریاد آزادیخواهی و رهایی از سلطه کشورهای ابرقدرت غربی از جمله اهداف اصلی مدیران شبکه‌های اجتماعی است که علیه کشورمان در پیش‌ گرفته‌اند.

وی همچنین سکوت مجامع و محافل خبری جهان در قبال فاجعه عظیم کشتار بی‌رحمانه حجاج بیت‌الله‌الحرام در منا و حمایت خصمانه دولت آمریکا در فشار قرار دادن بانک‌های جهانی و ممانعت از هرگونه رابطه مالی با شرکت‌های ایرانی و نیز بلوکه کردن میلیاردها دلار از درآمدهای حاصل از فروش نفت که در اختیارشان قرار دارد را از نمونه‌های نقض آشکار حقوق بین‌الملل دانست و متذکر شد: آگاهی صحیح ملت و اطلاع‌رسانی نسبت به چالش‌های پیش روی نظام اسلامی از جمله وظایف خبرنگاران و اهل‌قلم است که دستیابی به این مهم در راستای ایجاد بسیج رسانه با سرعت و دقت بیشتری تحقق خواهد یافت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تنکابن ضمن اظهار تأسف نسبت به آمار بالای هنجارشکنی و نیز برجسته بودن نام این شهرستان در ظهور و بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نسبت به دیگر شهرستان‌های هم‌جوار، تأکید کرد: شناسایی عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی و ترغیب مسئولان برای برطرف ساختن زمینه‌های هنجارشکنی در شهرستان از دیگر وظایفی است که خبرنگاران می‌توانند آن را انجام دهند.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار