شهردارمشهدگفت: پارک علم و فناوری را تبدیل به پایگاه علمی آل محمد(ص) کنید.
کد خبر: ۲۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 13 April 2015

به گزارش تابناک، در بازدید اعضای شورای شهر و شهردار مشهد  که با حضور خبرنگاران و رییس و اعضای پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان برگزار که طی این بازدید از دو کارخانه شرکت های مهندس ماشین های دوار خاور و شرکت توس کاوش انجام شد.

شهردار مشهد که ساعت 11 به جمع بازدید کنندگان پیوست اظهار داشت: توجه به سه کلید واژه مشهد ،پایتخنت هنری ایران اسلامی،مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام و مشهد محل دفن عالم آل محمد ص است و پارک علم و فناوری با توجه به رسالت سنگین این کلید واژه ها نقش خود را باید اایفا می کندو درادامه از شرکت های دانش بنیان خواست پیرو رفع دغدغه های مقام رهبری پایگاه علمی آل محمد ص راایجاد کنیم و اینجا مرجع همه اندیشمندان و دانشجویان و دانشمندان شود و به جای ثبت مقالات در نشریه های بیگانه اینجا مرجع قرارگیرد.

شهردار با بیان اینکه رغبتی به سفرهای خارجی ندارد گفت: در سفر چین دیدیم که آنها آنچه خواستند و توانستند بسازند و به دست بیاورند و اگر ظرفیت های پارک علم و فناوری خور را نشان دهند تا 150 میلیون تومان برای ایده پردازی های مجموعه پارک علم و فناوری می توانیم هزینه می کنیم زیرا هنوز در ابتدای راه هستیم و 9 شرکت به مرحله قرارداد رسیده که این تعداد شرکت نسبت به بودجه جاری بسیار کم است.

در ورودی سالن اداری پارک علم وفناوری نمایشگاهی با حضور 8 شرکت که با شهرداری مشهد همکاری می کنند و 12 شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری برای بازدید امروز آماده شده بود، شرکت داشتند.

با وجود اینکه دعوت نامه پوشش خبری برای ساعت 10:30 بود اما شهردار پس از بازدید دو شرکت مذکور ساعت 11 به جمع بازدید کنندگان پیوست.

در شرکت مهندسی ماشین های دوار خاورکه در زمینه توسعه نفت و گاز در شرایط تحریم کارموثری داشته و33 سال زمین شرکت رااز پارک علم و فناوری اجاره کرده است و ساختمان شرکت را به شکل خصوصی ساخته است و این موضوع اجاره زمین و ساخت بنای شرکت ها شامل حال همه شرکتهای پارک علم و فناوری می شود.

علم الهدایی با توجه به زیارت جامعه کبیره گفت:مشهد نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است و کار غیرکارشناسی و غیرعالمانه فسادش بیشتراست.بیش از 2 میلیون و700 هزار در سال گذشته صادرات فناوری داشتیم و9 شرکت به مرحله قرارداد رسیده امیدواریم در سال 94 به بیش از 90 شرکت برسد و.

علم الهدایی رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی از 60 طرح پیشنهادی به شهرداری مشهد خبر داد و گفت: درراستای توسعه فناوری در استان حدود 60 شرکت در محل پارک واقع شده و مجموعا 600 زیر مجموعه پارک علم و فناوری را تشکیل می دهند و زیرساخت توسعه تبصره 17 شهری ظرفیت بخش خصوصی و یک نوع زیرساخت ملی می طلبد

حجت الاسلام مهذب مدیرکارگروه طرح توسعه کمی و کیفی زیارت گفت:تبصره 18 قانون بودجه اونجوری که باید نمی تواند نقش موثری برای شرکتهای دانش بنیان ایجاد کند و گفت: به قرارداد مادر رسیدیم اما نمی دانیم چرا هنوز به امضای شهردار نرسیده است. امسال 9 میلیون تومان اعتبار برای شرکتهای دانش بنیان در نظر گرفته شده درحالیکه سال قبل 15 میلیارد تومان بوده.

در این جلسه هم اندیشی پیشنهاد توافق نامه شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری و شهرداری به امضا رسید که از مفاد این توافقنامه قرارداد مادر، مفاد تبصره 18 و غرفه دایمی نمایشگاه محصولات شرکتهای دانش بنیان و جلسات ادواری با شهردار بود.

انتظاری هروی عضو هییت رییسه شورای شهر مشهد افزود: در سال جاری 9 هزارو600 میلیون تومان برآورد هزینه شده که هزارو 350 پروژه مربوط به این بودجه است و رویکرد اقتصاد مقاومتی و آینده پژوهی مورد توجه شرکتهای دانش بنیان قرار بگیرد و توجه کنیم که 9 قرارداد بااین رقم اجرایی شهرداری کم است.

ازجمله موارد جالب در بازدیدامروز علم و فناوری ،استفاده از تصویربرداری هوایی که از اختراعات یکی از شرکتهای دانش بنیان بود که در حین بازدید تصویربرداری می کرد.

شهردار بعد از سخنرانی سالن همایش پارک علم و فناوری را به سمت جلسه استانداری ترک کرد و مهدی برادران به جای وی در کنار انتظارهروی و علم الهدایی در جایگاه قرارگرفت.

نماز جماعت با حضور شرکت کنندگان هم اندیشی در مسجد صاحب الزمان عج پارک علم و فناوری برگزار شد و سپس حاضرین هم اندیشی نهاررا به میزبانی پارک علم و فناوری صرف کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار