مهمترین این درخواستها عبارتند از تخصیص بودجه جهت اقدامات فوریتی نجات تالاب بین المللی انزلی ،اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و در دست احداث نظیر شبکه بهداشتی و تصفیه خانه فاضلاب به منظور جلوگیری از ورود بی رویه آلاینده ها به تالاب و دریا ، پل در حال احداث انزلی و اتصال به راه آهن.
کد خبر: ۲۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 15 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، این شهرستان ساحلی با پیشینه غنی در مدنیت و پیشرو در فرهنگ و هنر برغم استعدادهای بی نظیر و ظرفیتهای بی شمار برای توسعه در تمامی بخشها ، با مشکلات عدیده ای مانند نرخ بالای بیکاری جوانان ، معظلات زیست محیطی تالاب انزلی و فقدان زیرساختهای مناسب گردشگری دست به گریبان است .

اشتغال جوانان، ارتقای بهداشت و درمان ، تامین مسکن مناسب از نیازهای اصلی مردم این شهرستان است.

مهمترین این درخواستها عبارتند از تخصیص بودجه جهت اقدامات فوریتی نجات تالاب بین المللی انزلی ،اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و در دست احداث نظیر شبکه بهداشتی و تصفیه خانه فاضلاب به منظور جلوگیری از ورود بی رویه آلاینده ها به تالاب و دریا ، پل در حال احداث انزلی و اتصال به راه آهن .

الحاق شهر انزلی به منطقه آزاد انزلی و حمایت از تیم مردمی فوتبال ملوان توسط سازمان منطقه آزاد انزلی، اختصاص اعتبار برای نجات آثار تاریخی در معرض نابودی شهر و حمایت از کشاورزان از دیگر خواسته های مردم شهرستان است .

نماینده انزلی با خوشامدگویی به رییس جمهور و هیات دولت و ابراز امیدواری برای تدبیر رییس جمهور و هیات دولت جهت حل معضلات ، مطالعه و بررسی الحاق شهر انزلی به منطقه آزاد انزلی، واگذاری باشگاه ملوان به منطقه آزاد انزلی ، پرداخت تسهیلات برای سایت کشتی سازی و امکان خرید کشتی های مسافربری، رورو و باری را از جمله درخواستهای مطرح شده برای شهرستان عنوان کرد .

حسن خسته بند ، تامین اعتبار برای تکمیل کنار گذر انزلی ، بودجه تکمیل شبکه و تصفیه خانه فاضلاب ،افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی تا آستارا را از دیگر موضوعات مطرح شده عنوان کرد .

وی یاداور شد : طرح های پیشنهادی شهرستان جهت سرمایه گذاری نیز در جلسه با مسئولان وزارتخانه ها و دستگاههای مربوطه معرفی شد که امیدوار به تامین اعتبار هستیم .

فرماندار انزلی نیز گفت : این نخستین سفراستانی رییس جمهور پس از صدور بیانیه لوزان است و استقبال پر شکوه مردم همچنان که نشان از میثاق دوباره آنها با آرمانهای امام راحل(ره)، نظام مقدس جمهوری اسلامی وشهدای والامقام این سرزمین دارد، نشان دهنده قدردانی از تلاشهای تیم مذاکرات هسته ای و به ویژه وزیر امور خارجه است.

عبدالصمد صفرنژاد اظهار کرد : در جلسات کارشناسی با مدیران و نخبگان انزلی ،با بیان نیازها و مسائل مهم شهرستان برای ارائه در سفر دولت به استانداری اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد : در پانزدهمین سفر استانی هیات دولت ، پروژه های کارشناسی شده دارای قابلیت تکمیل شدن در سال های 94 و 95 در اولویت پیگیری اجرایی قرار گرفته است.

فرماندار انزلی اتصال انزلی به راه آهن را از امیدهای مردم این شهر عنوان و تصریح کرد : پیوستن خط آهن به بندرگاه و منطقه آزاد انزلی موجب تسهیل و افزایش حمل و نقل کالا و مسافر و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد. 

صفرنژاد با اشاره به ویژگی های گردشگری و اقتصادی انزلی خاطرنشان کرد : تلاش مسوولان این شهرستان باید بهره گیری از ظرفیت های بکر اقتصادی و گردشگری و اشتغال زایی برای جوانان و توسعه پایدار انزلی با توجه به مزیتهای موجود و رعایت ملاحظات زیست محیطی باشد.

رییس جمهوری و هیأت دولت، چهارشنبه بیست و ششم فروردین ماه در پانزدهمین سفر استانی به گیلان می آیند .

شهرستان انزلی در کرانه جنوبی دریای خزر در غرب گیلان از مراکز مهم تجاری و گردشگری شمال کشور محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار