طي حکمي از سوي شهردار تبريز؛
من به نوبه خود، به نمايندگي از شهروندان فهيم و سلحشور اين شهر کهن، خداي را شاکرم که با وجود ذي قيمت جنابعالي، تبريز همچنان بر فرزندان دانشمند و فاضل خويش مي نازد و اين نکته را به اثبات مي رساند که ميراث پرافتخار اين شهر، همچنان گوهرخيز و ستاره باران است.
کد خبر: ۲۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸ 14 April 2015

شهردار تبريز طي حکمي ، دکتر علي اصغر شعردوست، نويسنده و پژوهشگر شناخته شده بين المللي به عنوان دبير علمي جشنواره کتاب سال منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریزو به نقل از سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز، جشنواره کتاب سال تبريز، پنجمين دوره خود را در حالي سپري ميکند که ادوار گذشته آن به صورت سراسري برگزار مي شد و اين دور به افتخار حضور دکتر شعردوست به صورت بين المللي تجربه برگزاري را از سر خواهد گذراند.

در حکم دکتر صادق نجفی، آمده است: شهر تبريز، از آن سبب که همواره معدن پرگهر بزرگان علم و ادب بوده است، کتابي است که هر ورق تاريخش، مشحون از افتخاراتي است که هر کدام مي توانست مايه مباهات شهري گرددو تبريز مجمع اين افتخارات است.

در ادامه اين حکم با تاکيد بر اينکه "گذشته تبريز، همچون خورشيدي مي تابد و نهال وجود ما را به برگ و بارهاي گرانبهايي زينت مي دهد"، عنوان شده است: اما اکنون تبريز نيز، دست خالي نيست و با وجود بزرگاني همچون شما، اين افتخارات سلسله در سلسله خود را به شهري متصل مي کند که از بهشت خداي عز و جل، تا به آن تنها نيم فرسنگ است.

در حکم انتصاب دکتر علي اصغر شعردوست، شهردار تبريز خاطر نشان شده است: من به نوبه خود، به نمايندگي از شهروندان فهيم و سلحشور اين شهر کهن، خداي را شاکرم که با وجود ذي قيمت جنابعالي، تبريز همچنان بر فرزندان دانشمند و فاضل خويش مي نازد و اين نکته را به اثبات مي رساند که ميراث پرافتخار اين شهر، همچنان گوهرخيز و ستاره باران است.

در اين حکم، با ارج نهاده شده به " يک عمر فعاليت فرهنگي در تمامي عرصه هاي مديريتي و نيز دانش والاي علمي و ادبي و کارنامه گرانقدر دکتر علي اصغر شعردوست، در عرصه نشر اين مرز و بوم و بازتاب شايسته قله هاي ادب و فرهنگ در خارج از مرزهاي ايران و نيز حضور هميشگي در فعاليت هاي فرهنگي و ادبي خارج از کشور " آمده است: با توجه به اين پيشينه درخشان و تابناک، حضرتعالي را به عنوان دبير علمي جايزه بين المللي کتاب سال تبريز منصوب مي نمايم.

در خاتمه اين حکم صادره از سوي دکتر صادق نجفي، عنوان شده است: اميد است با استعانت از باري تعالي، تحت مديريت و راهبري جنابعالي و کوشش هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز، اين دوره از جايزه کتاب سال تبريز به شکل بين المللي و در کمال شکوه و در شان شهر تاريخي تبريز برگزار گردد.

 دکتر علی اصغر شعردوست از چهره های فرهنگی کشور به شمار می آید که عنوان نویسنده برتر جشنواره کتاب سال تاجیکستان را از آن خود کرده است و آثار متعدد علمی و پژوهشی در حوزه زبان و ادبیات فارسی به جامعه علمی جهان تقدیم نموده است. آثار وی همواره در مجامع دانشگاهی، مورد بحث و نظر جدی قرار گرفته است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار