معاون عمرانی استاندار همدان از بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران همدان خبر داد و گفت: اولویت امسال اتمام پروژه‌های نیمه‎تمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران است.
کد خبر: ۲۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 15 April 2015

معاون عمرانی استاندار همدان از بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران همدان خبر داد و گفت: اولویت امسال اتمام پروژه‌های نیمهتمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران است.

به گزارش تسنیم؛ محمودرضا عراقی با اشاره به اینکه در گذشته پروژه‌های بسیاری آغاز شده است، اظهار داشت: متاسفانه اعتبارات موردنیاز برای اتمام این پروژه‌ها در سال‌های گذشته پیش‌بینی نشده و همین امر سبب شده تا امروز با پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری روبه‌رو باشیم.

وی با اعلام اینکه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران استان همدان بدهی داریم، افزود: این بدهی به پیمانکاران از سال‌های گذشته تاکنون پرداخت نشده و هر دو طرف یعنی دولت و استان را دچار مشکل کرده است.

عراقی با بیان اینکه پروژه عمرانی زیادی در استان همدان آغاز نشده است، تصریح کرد: ابتدا به دنبال این هستیم تا مطالبات پیمانکاران از دولت را پرداخت کنیم  تا آنها نیز توان فعالیت و ادامه کار در استان همدان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بدهی دولت به پیمانکاران پروژه‌های ملی استان همدان بیشتر از بدهی پیمانکاران استانی است، عنوان کرد: در حال حاضر ۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمهتمام در استان همدان وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبارات است.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه اعتبارات امسال پاسخگوی نیاز پروژه‌های عمرانی استان همدان نیست، بیان کرد: سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی استان همدان تخصیص یافت که این اعتبارات نیز نتوانست نیاز پروژه‌های عمرانی استان را به اعتبار رفع کند.

وی با اعلام اینکه پروژه‌ عمرانی جدید زیادی در استان همدان آغاز نشده است، اظهار داشت: اولویت امسال اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران است که امیدواریم اعتبارات نیز بر این اساس تخصیص یابد.

عراقی با اشاره به اینکه شروع نکردن پروژه‌های جدید آسیب و ضررهایی را به دنبال دارد، گفت: ولی چاره‌ای نداشته و نمیتوانیم پروژه‌های جدید آغاز کنیم چراکه باید ابتدا تعهدات قبلی را عملیاتی کنیم.

وی درباره طلب شرکت‌های خدمات‌رسان استان همدان از مشترکان خود نیز گفت: شرکت‌های خدمات‌رسان استان همدان از جمله گاز، برق، آبفا و آبفار ۱۵۰ میلیارد تومان از مشترکان خود طلب دارند که ۱۵ میلیارد تومان از این مبلغ بدهی ادارات به این شرکت‌هاست.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه این بدهی‌ها برای ادامه خدماترسانی مطلوب شرکت‌ها باید وصول شود، اظهار داشت: شرکتهای خدماترسان هزینه‌درآمد بوده و باید ابتدا درآمد کسب کنند تا بتوانند هزینه کنند که متاسفانه در استان همدان شرکت‌های خدمات‌رسان با مشکلات جدی مواجه هستند.

عراقی در خاتمه گفت: به‌طور نمونه جایگاههای CNG همدان هزینه گاز را به صورت نقد از مشتری دریافت می‌کنند ولی در پرداخت آن به شرکت گاز تاخیر و تعلل دارند که باید با اقدامات کارشناسی و درست بتوان در راستای وصول این درآمدها گام برداشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار