تيمي براي بررسي صحت ادعاهاي اين بيمار از سوي دانشگاه علوم پزشكي همدان به استان قم اعزام شده است اما هنوز شواهدي مبني بر جراحي اين بيمار در بيمارستان بعثت همدان تاييد نشده است.
کد خبر: ۲۲۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 09 May 2016
 رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان ادعاي جا ماندن يك قطعه پنس جراحي در شكم يك بيمار در بيمارستان بعثت شهر همدان را تاييد نكرد.

'جا ماندن قيچي جراح همداني در شكم مريض قمي' عنوان خبري است كه در چند روز اخير در شبكه هاي مجازي دست به دست مي چرخد و در اين خبر آمده است كه خانمي ميانسال اهل قم كه در بيمارستان بعثت همدان جراحي شده بود، قيچي جراحي در شكمش جا ماند.

در مطلب منتشره در فضاي تلگرامي آمده است كه ' اين بيمار به علت درد شديد به يكي از بيمارستانهاي قم مراجعه كرد كه پس از معاينات پزشكي و عكسبرداري مشخص شد در عمل جراحي يك ماه پيش قيچي جراحي در شكمش جامانده و باعث عفونت شده است كه اين قيچي پس از جراحي از شكم اين بيمار خارج شد.'

دكتر حبيب الله موسوي بهار رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان دوشنبه در گفت و گو با ايرنا گفت: تيمي براي بررسي صحت ادعاهاي اين بيمار از سوي دانشگاه علوم پزشكي همدان به استان قم اعزام شده است اما هنوز شواهدي مبني بر جراحي اين بيمار در بيمارستان بعثت همدان تاييد نشده است.

وي تصريح كرد: تلاش مجموعه درمان استان كاهش خطاي پزشكي است، اما اينگونه اتفاق ها به ندرت پيش مي آيد.

وي اضافه كرد: با اين وجود خطاهاي پزشكي تنها مختص كشور ما نيست و در همه كشورهاي دنيا نيز گاهي چنين اتفاق هاي پيش مي آيد و بازتاب آن از رسانه ها موجب بزرگنمايي و ايجاد تنش مي شود.

موسوي بهار بيان كرد: هر ماه حدود شش هزار عمل جراحي در بيمارستان بعثت همدان انجام مي شود كه نبايد بروز اتفاق هاي نادر اينچنيني خدمات اين بيمارستان بزرگ و مجهز غرب كشور را زير سووال ببرد.

استان همدان داراي 22 بيمارستان است كه 16 بيمارستان آن دانشگاهي است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار