استاندارایلام ازاستخراج 130 هزار بشكه نفت از ميادين نفتي شهرستان مرزي دهلران خبرداد.
کد خبر: ۲۲۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 09 May 2016
استاندارایلام ازاستخراج 130 هزار بشكه نفت از ميادين نفتي شهرستان مرزي دهلران خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مرواريد روز دوشنبه در ديدار سفير اتريش اظهار كرد: هم اكنون 130 هزار بشكه نفت از ميادين نفتي شهرستان مرزي دهلران استخراج مي شود همچنين عمليات برداشت مواد نفتي در حوزه شهرستان مهران نيز به تازگي آغاز شده و در صورت ايجاد پالايشگاه در اين منطقه زمينه رونق تجاري و اشتغالزايي فراهم مي شود.

وي افزود: شركت هاي اتريشي مي توانند در احداث اين پالايشگاه مشاركت كنند و با توجه به مزيت نسبي و امنيت بسيار مطلوب منطقه اجراي اين طرح سودآوري مناسبي براي دو طرف به دنبال دارد.

استاندار ايلام يكي ديگر از ظرفيت هاي استان را بخش كشاورزي دانست و يادآور شد: امسال با توجه به بارندگي هاي خوب حدود 10 ميليارد متر مكعب روان آب در استان جاري شد كه حدود 70 درصد اين مقدار وارد خاك عراق شد ولي در صورت مهار اين روان آبها مي توان از اين ظرفيت براي توسعه و كشت محصولات كشاورزي بهره گرفت.

مرواريد گفت: پروژه هاي متعددي در حوزه نفت و گاز در اين استان فعال شده و ميادين نفتي غني در جنوب استان داريم كه اميدواريم با مشاركت شركت هاي بين المللي ضمن افزايش توليد از اين ميادين، شاهد ايجاد اشتغال و درآمدزايي براي مردم استان باشيم.

سفير اتريش نيز در اين ديدار با اشاره به ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي با رئيس جمهوري اتريش تاكيد كرد: اين كشور، ايران را همواره دوست خود دانسته و در دوران جنگ تحميلي نيز هزاران نفر از مجرومان شيميايي در اين كشور پذيرش و مداوا شدند.

فريدريش اشتيفت اضافه كرد: اجراي پروژه هاي مشترك با ايران در حوزه مرزهاي اين كشور با عراق از اولويت هاي كاري مقامات كشور اتريش است.

وي با قدرداني از دعوت استاندار ايلام ابراز اميدواري كرد در اين سفر ضمن آشنايي هر چه بيشتر با ظرفيت هاي توسعه اين استان زمينه براي سفر تجار و بازرگانان اين كشور به ايلام فراهم شود.

سفير اتريش يادآور شد: ايلام در بين مردم اتريش واژه غريبي نيست و با اين نام در كتاب هاي درسي خود آشنا شده اند و خوشحالم از اينكه به اين استان سفر كرده ام.

اشتيفت تاكيد كرد: اتريش همواره ارزش زيادي براي ايران قائل بوده و حدود 100 سال رابطه تنگاتنگ با اين كشور داشته است ضمن اينكه روابط دو كشور روز به روز در حال گسترش است.

وي با اشاره به فعاليت شركت omv (بزرگترين شركت نفتي اتريش) در ايران گفت: رابطه اين شركت با شركت ملي نفت ايران خوب است و حتي در شرايط سخت نيز فعاليت خود را تعطيل نكرد و مشتاق است همكاري خود را با ايران تدوام بخشد.

فريدريش اشتيفت سفير كشور اتريش در ايران روز دوشنبه به دعوت استاندار ايلام به اين استان سفر كرده است قرار است در اين سفر از مچتمع پتروشيمي و پالايشگاه گاز ايلام و سد و نيروگاه سيمره، شهر تاريخي سيمره و تنگه چوبين نيز بازديد كند./ع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار