مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد گفت: با پيگيري هاي انجام شده از سوي اين اداره كل دو نمايندگي شهرستان خاتم و مهريز به ليست اداره هاي اين استان اضافه شدند.
کد خبر: ۲۲۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 09 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدي شرافت در اين خصوص افزود: نمايندگي شهرستان خاتم با وجود قابليت و ظرفيت هاي فراوان تاريخي و گردشگري مستحق آن بود كه به اداره ارتقا يابد كه در اين راستا براساس شاخص هاي ميراث فرهنگي كشور براي ارتقاي نمايندگي به اداره در چند نوبت گزارش هاي دقيق آماري بصورت مصوب به سازمان ميراث فرهنگي كشور ارسال شد.

وي اظهار اميدواري كرد ، با ارتقاي نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به اداره بتوانيم خدمات بيشتري در اين حوزه و شناساندن آثار تاريخي شهرستان خاتم به گردشگران انجام دهيم.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به ظرفيت هاي اين شهرستان در بحث گردشگري گفت: خاتم با وجود 50 اثر تاريخي غيرمنقول ثبتي و همچنين هفت اثر طبيعي ثبت شده در فهرست آثار ملي كشور از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
اين مسئول تصريح كرد: اين شهرستان با داشتن اكوسيستم هاي گوناگون و شرايط آب و هوايي متنوع يكي از مناطق خاص ايران از لحاظ اكولوژيك كه داراي گونه هاي مختلف گياهي و حيات وحش ويژه اي است و منطقه اي خاص براي گردشگران به حساب مي آيد.
اين مسئول درباره وضعيت مهريز هم گفت: اين شهرستان نيز داراي ظرفيت هاي فراواني در حوزه هاي مختلف از جمله ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است كه بنوعي مي توان گفت ارتقاي اين نمايندگي به اداره از ضرورت هاي اين شهرستان بود.
مديركل ميراث فرهنگي استان اضافه كرد: تبديل نمايندگي شهرستان مهريز به اداره در راستاي انجام اقدام هاي موثر در حوزه ميراث فرهنگي كشور صورت گرفت و اين ارتقاي سازماني براساس سنجش قابليت ها و بررسي شاخصه هاي ابلاغي از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور انجام شد.
به گفته شرافت، شهرستان مهريز از گذشته به دليل دارا بودن شرايط خاص جغرافيايي و موقعيت طبيعي چون: وجود سراب ها، قله هاي برف گير و آب و هواي معتدل كوهستاني آن هم در حاشيه اي از كوير، توانسته است تا در حوزه صنعت گردشگري استان جايگاه ويژه اي پيدا كند كه اين مهم به تنهايي محقق نخواهد شد.
وي اظهار اميدواري كرد با وجود آثار تاريخي با ارزش و متعددي مثل باغ جهاني پهلوان پور، مجموعه مهر پادين، ارگ سريزد و هنرنمايي هنرمندان چيره دست مهريزي كه با علاقه مثال زدني از سال هاي دور تاكنون به تهيه و توليد صنايع دستي چون: سبد بافي، گيوه بافي و چاقو سازي پرداخته اند تا اين شهرستان مقصد مناسبي براي گردشگران داخلي و خارجي باشد.
اين مسئول يادآور شد: شهرستان مهريز در حوزه ميراث فرهنگي داراي 91 اثر تاريخي غيرمنقول و همچنين چهار اثر طبيعي كه بدليل اهميت و ارزش آن در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.
وي تصريح كرد: از امتيازات ارتقاي نمايندگي شهرستان ها به اداره اين است كه سبب و جاهت جايگاه و افزايش اعتبار مضاعف مي شود و قدرت تصميم‌ گيري مديران را در رسيدگي به امور ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز ارتقا مي بخشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار