معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان: فرمانداران به‌عنوان روسای خرید گندم و شورای آرد و نان شهرستان‌ها با توجه به افزایش تولید گندم باید دغدغه بیشتری به خرج دهند و از هم‌اکنون تدابیر لازم در این زمینه را بينديشند.
کد خبر: ۲۲۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 08 May 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: هم‌اکنون گندم مهم‌ترین برند اقتصادی استان است و مهم‌ترین عملیات اقتصادی در استان با این محصول رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناك گلستان به نقل از ايسنا، مهندس محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع  در جلسه کارگروه امور گندم، آرد و نان استان گلستان،با حضور فرمانداران شهرستانها واعضای کارگروه اظهار کرد: گلستان دارای سه طلای سیاه، سفید و زرد بود که از طلای سیاه (خاویار) فقط نامی باقی‌مانده است.

وی با یادآوری اینکه گلستان در تولید این محصول در سال‌های اخیر رتبه یک تا چهار کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: امیدواریم همان‌گونه که در تولید این محصول جایگاه مناسبی را کسب کرده‌ایم بتوانیم در تولید آرد، فراوری و افزایش ارزش‌افزوده این محصول نیز تحول ایجاد کنیم.


گندم؛ مهم‌ترین برند اقتصادی گلستان

وی بابیان اینکه خرید گندم بزرگ‌ترین عملیات اقتصادی در استان را رقم می‌زند، اضافه کرد: این محصول و دیگر غلات و سیب‌زمینی استان بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان گردش مالی و اقتصادی در استان ایجاد می‌کنند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع با یادآوری اینکه در سال گذشته استان گلستان مشکل جدی در خرید گندم از کشاورزان نداشت، خطاب به فرمانداران تأکید کرد: فرمانداران به‌عنوان روسای خرید گندم و شورای آرد و نان شهرستان‌ها با توجه به افزایش تولید گندم باید دغدغه بیشتری به خرج دهند و از هم‌اکنون تدابیر لازم در این زمینه را بينديشند.

 ربیعی از پیش‌بینی افزایش ۳۰۰ هزار تنی تولید گندم نسبت به سال گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: افزایش مراکز خرید، کاهش زمان تخلیه بار، افت واقعی محصول، کاهش ضایعات و تسریع در حمل‌ونقل گندم تولیدی و همچنین پرداخت به‌موقع قیمت تضمینی به کشاورزان از سوی بانک عامل از موضوعاتی است که باید تدابیر لازم در خصوص آن اندیشیده شود.




منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار