مدیر پایگاه جهانی میدان نقش جهان از مرمت 90 درصد عمارت عالی قاپو، شش تَرک از گنبد مسجد امام(ره) و همچنین سقف بازار قیصریه خبر داد.
کد خبر: ۲۲۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 08 May 2016
فریبا خطابخش در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه دیگر خودرویی به میدان وارد نمی‌شود آسفالت کف میدان نقش جهان در حال جمع آوری است و طی عملیاتی سنگ فرش خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت عمارت عالی قاپو و داربست‌های آن افزود: مرمت بنای عالی قاپو 90 درصد پیشرفت داشته است و تا امروز داربست‌های سمت نمای میدان نقش جهان برداشته شده و سطح بسیاری کمی از عمارت داربست دارد.

مدیر پایگاه جهانی میدان نقش جهان با اشاره به باقی ماندن 10 درصد از پروژه مرمت عالی قاپو ادامه داد: با اتمام این پروژه و همچنین مرمت تزیینات نقاشی عمارت، داربست های عالی قاپو جاری به احتمال زیاد در 31 شهریور ماه برداشته خواهد شد.

خطابخش به حجیم بودن میزان داربست‌ها در بنای عالی قاپو اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عمارت باید به طور کامل محکم‌سازی شود و مرمت کاران بین دوپوش این عمارت رفت و آمد داشته باشند مجبور هستیم که از حجم بیشتری از داربست استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر اعتبار سال 95 برسد قطعا سرعت عملیات‌ها بیشتر می‌شود، اما اکنون نیز کار در هیچ کجای میدان نقش جهان تعطیل نیست و استادکاران در حال ترمیم این پایگاه جهانی هستند.

مدیر پایگاه جهانی میدان نقش جهان در خصوص داربست‌های موجود بر گنبد مسجد امام(ره) اظهار کرد: تاکنون شش تَرک از گنبد این مسجد ترمیم شده است و از ابتدای امسال تَرک‌های هفت و هشت نیز در حال ترمیم هستند همچنین در داخل مسجد نیز کاشی‌هایی که مشکل داشتند و اکثرا  به پهلوی اول مربوط می‌شوند در حال ترمیم است.

خطابخش در خصوص بازار قیصریه و آخرین عملیات‌ها در این مجموعه اظهار کرد: قسمت‌هایی از سقف بازار  که مشکلات بسیاری داشته تقریبا مرمت و تکمیل شده است، کف سازی آن نیز توسط شهرداری انجام شده و بازارایان در خصوص بدنه خود بازار همت کردند و مرمت بدنه نیز در موقعیت‌های دارای مشکل، انجام شده و یا در حال انجام است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار