رئیس منابع طبیعی دره شهر خبر داد؛
رئیس اداره منابع طبیعی دره شهر از ایجاد آتش بُر 100 کیلومتری در منطقه کبیرکوه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹ 05 May 2016
رئیس اداره منابع طبیعی دره شهر از ایجاد آتش بُر 100 کیلومتری در منطقه کبیرکوه این شهرستان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛دکتر "آرش مزبانی" رئیس اداره منابع طبیعی دره شهرگفت: با هدف محدود سازی حوزه آتش سوزی احتمالی 100 کیلومتر خط آتش بُر در 700 هکتار از مناطق جنگلی کبیر کوه ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: خطوط آتش بُر باعث می شود در صورت بروز حریق تمامی جنگل آن منطقه طعمه حریق نشود و نیز فرصتی برای حضور نیروهای کمکی در منطقه ایجاد شود.

مزبانی با بیان اینکه مهار آتش سوزی درشهرستان به دلیل صعب العبوربودن مناطق جنگلی به سختی صورت می گیرد، افزود: لازم است تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه بالگرد، ماشیت آتش کوب و ماشین آتش نشانی در موارد آتش سوزی برای دسترسی سریع به مامورین اجرایی این اداره جهت اطفاء حریق تامین شود.

وی تصریح کرد: ما نباید منتظر باشیم تا در جنگل و مرتع آتش سوزی رخ دهد آنگاه به مقابله با آن بپردازیم زیرا آشنایی با راههای پیشگیری از آتش سوزی مهمتر از نحوه خاموش کردن آتش است.

مزبانی نقش عشایر و ساکنین حاشیه نشین جنگل و مرتع مناطق حفاظت شده را مهم دانست و یادآورشد: خود دامداران به سبب نفعی که از مراتع می‌برند بایستی در نگهداری آن کوشا باشند.

وی افزود: ما بر آن هستیم که با ساماندهی دامداران اتفاق‌های این چنین را کاهش دهیم اما خشک سالی و خشک بودن علوفه خطر آفرین است و هر لحظه امکان آتش سوزی آنان وجود دارد.

مزبانی تصریح کرد: حساسیت کلیه مردم نسبت به حفظ منابع طبیعی به عنوان یکی از حقوق شهروندی خودشان می تواند از بروز آتش سوزی های عمدی در مراتع جلوگیری نماید.

رئیس منابع طبیعی دره شهر ضمن تشکر از NGO حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی این شهریتان خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک تشکلهای مردم نهاد و همکاری تمامی ادارات هیچگونه آتش سوزی در شهرستان شاهد نباشیم.

منطقه کبیرکوه دره شهر از مناطق مستعد و بحرانی آتش سوزی در استان ایلام است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار