همایش ملی اخلاق جنگ، صلح، عفو و دوستی در روابط اجتماعی و بین‌المللی روزهای 21 و 22 اردیبهشت‌ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.ازجمله برنامه‌های جنبی این همایش برگزاری کنسرت صلح به رهبری بوریس چکنواریان است. مقدمات تعیین شیراز به‌عنوان پایتخت صلح ایران انجام گرفته است.
کد خبر: ۲۲۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 03 May 2016
رئیس مرکز پژوهش‌های فرهنگ اسلامی دانشگاه شیراز گفت: همایش ملی اخلاق جنگ، صلح، عفو و دوستی در روابط اجتماعی و بین‌المللی روزهای 21 و 22 اردیبهشت‌ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سعید رحیمیان : همایش ملی اخلاق جنگ، صلح، عفو و دوستی در روابط اجتماعی و بین‌المللی که در تالار حکمت دانشگاه شیراز ترتیب خواهد یافت، از سلسله همایش‌هایی با سه محور با عنوان اخلاق صلح، جنگ و دوستی است که همایش بین‌المللی آن نیز آذرماه سال جاری در ترکیه جریان خواهد داشت.

وی که دبیری علمی این همایش را بر عهده دارد، افزود: با ورود ایران به دوران پسابحران هسته‌ای، کشور ما با رویکردها و انتظارات جدیدی به‌عنوان عامل قدرتمند معادلات سیاسی درصحنه خاورمیانه و جهان اسلام روبه‌رو است و ایران و تشیع همچنین به‌عنوان مهارکنندگان عملی و نظری نیروهای افراطیِ سلفی و داعش موردتوجه محافل بین‌المللی و دانشمندان فلسفه سیاسی معاصر قرار گرفته است.

رئیس اتاق فکر استان فارس افزود: محافل آکادمیک و دانشگاهی ایران به‌عنوان کانون توجه می‌توانند با تکیه‌بر منابع غنی فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی نقش عمده‌ای در رهبری و تعالی افکار در ساحت روابط اجتماعی، بین‌الملل و بین‌المذاهب به‌منظور پرهیز از خشونت و جنگ و نیل به صلح پایدار ایفا کنند.

وی گفت: از بین 40 مقاله رسیده در این همایش 20 مقاله از سوی هیات‌علمی پذیرفته شد که 17 مقاله آن به‌صورت سخنرانی خواهد بود.

شیراز پایتخت صلح

 رحیمیان در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به سوابق تاریخی و ادبی شیراز همچنین اعلام کرد:  مقدمات تعیین شیراز به‌عنوان پایتخت صلح ایران انجام گرفته است.

وی افزود: همچنین شهردار شیراز نیز یکی از شهردارانی بوده که به‌عنوان شهردار صلح برگزیده شده است.

رئیس اتاق فکر استان فارس خاطرنشان کرد: در راستای این همایش موزه صلح و ستون صلح در شیراز دایر خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: پیشنهاد تشکیل کانون صلح از سوی دانشجویان دانشگاه شیراز نیز مطرح شده است.

دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: دبیرخانه دائمی این همایش در مرکز پژوهش‌های فرهنگ اسلامی دانشگاه شیراز دایر شده است.

احسان آزادی افزود: ازجمله برنامه‌های جنبی این همایش برگزاری کنسرت صلح به رهبری بوریس چکنواریان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار