فعالیت های تجاری و صادرات كالا از مرز بین المللی مهران پس از سه روز با رایزنی معاون هماهنگی امور اقتصادری استاندار ایلام و استاندار واسط عراق از سر گرفته شد.
کد خبر: ۲۲۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 03 May 2016

فعالیت های تجاری و صادرات كالا از مرز بین المللی مهران پس از سه روز با رایزنی معاون هماهنگی امور اقتصادری استاندار ایلام و استاندار واسط عراق از سر گرفته شد.


به گزارش تابناک ایلام؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام روز سه شنبه در حاشیه دیدار با استاندار واسط عراق در مرز مهران گفت: در خاك عراق بنابر تصمیمات جدید شورای محلی استان واسط جهت مدیریت ورود و خروج، توقف سه روزه ایی در ورود كامیون ها به محوطه تخلیه و بارگیری مرز مهران ایجاد شده بود.
حشمت اله عسگری اظهار كرد: در دیدار امروز با استاندار واسط مقرر شد از امروز كامیون های عراقی برای بارگیری به مرز مهران وارد شوند تا فعالیت تجاری و صادرات كالاهای ایرانی از این مرز به كشور عراق از سر گرفته شود.
عسگری افزود: 300 كامیون عراقی برای بارگیری كالاهای صادراتی ایرانی اینك وارد محوطه تخلیه و بارگیری گمرك مرز مهران شدند و كار صادرات در این مرز بین المللی پس از سه روز از سر گرفته شد.
معاون استاندار ایلام تاكید كرد: از مسئولان عراقی خواسته ایم 2 تا سه روز قبل از اینكه تصمیم به تعطیلی مرز بگیرند، به ما خبر بدهند تا دیگر شاهد چنین مشكلاتی در مرز و انباشت خودروهای حامل كالاهای صادراتی در این مرز نباشیم.
استاندار واسط عراق نیز گفت: به خاطر نظم بخشی به تردد كامیون های عراقی در پایانه مرزی زرباطیه عراق از ورود كامیون ها به داخل خاك ایران و مرز بین المللی مهران از ابتدای هفته جاری جلوگیری شد.
مالك خلف وادی تاكید كرد: از ساعتی قبل كامیون های عراقی وارد مرز مهران شدند تا نسبت به حمل كالاهای ایرانی به داخل عراق اقدام كنند و اكنون مشكلی از نظر ورود كالا به كشور عراق در این مرز و مرز زرباطیه عراق وجود ندارد.
شهرستان مرزی مهران در 85 كیلومتری جنوب غربی ایلام و مرز بین المللی مهران در 11 كیلومتری مركز این شهرستان از كانون های مهم تردد زائرین عتبات عالیات و صادرات كالا به كشور عراق است. روزانه به طور متوسط 700 كامیون از این مرز به كشور عراق كالا صادر می شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار