اقتصاد مقاومتی دارای دو رکن تولید و مصرف است، گفت: تا زمانی که مصرف بی‌رویه مردم درمان‌نشده و الگوی مصرف اصلاح نشود سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده و با شکست مواجه می‌شود.
کد خبر: ۲۲۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 03 May 2016
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان و امام‌جمعه همدان اصلاح الگوی مصرف را مهم‌ترین لازمه عملی شدن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: نباید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها روی کاغذ بماند.

به گزارش  مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی دارای دو رکن تولید و مصرف است، گفت: تا زمانی که مصرف بی‌رویه مردم درمان‌نشده و الگوی مصرف اصلاح نشود سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده و با شکست مواجه می‌شود.

وی خدمت به مردم را از باارزش‌ترین خدمات در عالم هستی برشمرد و با تأکید بر اینکه هیچ کاری همچون خدمت به خلق پیش خداوند ارزش ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان و امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه شوراها باید با شناخت دقیق از همه نقاط ضعف و قوت شهر مشکلات را خیرخواهانه و دلسوزانه و از روی علم و تدبیر حل کنند، گفت: اجرای عدل الهی ظریف، دقیق و سنگین است.

امام‌جمعه همدان بابیان اینکه گاهی برای انجام برخی کارها تصمیماتی گرفته و پول‌های کلانی هزینه می‌شود اما در پایان باید شاهد هدر رفت منابع هستیم، گفت: باید از کارهای ریز تا درشت عالمانه بررسی و سپس صلاح و نقاط مثبت و منفی مشخص و درنهایت نسبت به اجرای آن اقدام شود.

امام‌جمعه همدان بابیان اینکه از مدیران این انتظار وجود دارد که در بررسی‌ها، مطالعات، مشاوره‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و هزینه کردن‌ها نهایت دقت را داشته باشند، افزود: شهرداری همدان به‌غیراز عوارض مردمی درآمدی دیگری ندارد و عوارضی که از برخی اقشار جامعه گرفته می‌شود بسیار سنگین است.

مدیریت شهری باید در راستای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی اقداماتی انجام دهد

آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی بابیان اینکه مدیریت شهری باید در راستای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی اقداماتی انجام دهد به‌ضرورت راه‌اندازی سایت اداری در همدان اشاره کرد و گفت: با این اقدام کارهای مردم راحت‌تر انجام می‌شود.

آیت‌الله محمدی با تأکید بر اینکه نباید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها روی کاغذ بماند، اضافه کرد: سیاست‌های اقتصادی مقاومتی باید مصداق خارجی و عملی داشته باشند که مهم‌ترین رکن در این زمینه اصلاح الگوی مصرف است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های همدان در امر گردشگری و توریست اظهار کرد: باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و رشد شهر بهره گرفت.

علی‌اکبر نظری به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نام‌گذاری سال ۹۵  اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی امسال باید در عمل دیده شود.

نظری نقش شوراها و مدیریت شهری در  عمل به اقتصاد مقاومتی را حائز اهمیت دانست.  

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر همدان نیز اظهار داشت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری در کمیسیون بودجه ۵۲ تبصره ذیل بودجه ۹۵ در نظر گرفته شد که بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید داشت.

درگذشته اقتصاد مقاومتی در جریان کاغذبازی‌ها و بروکراسی اداری خلاصه می‌شد

حسین قرا باغی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد اصول جدید در راستای اقتصاد مقاومتی نبوده بلکه به دنبال عملی کردن این سیاست‌ها هستیم، افزود: متأسفانه درگذشته اقتصاد مقاومتی در جریان کاغذبازی‌ها و بروکراسی اداری خلاصه می‌شد و در محتوای کار از اقتصاد مقاومتی خبری نبود.

قرا باغی اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی با توجه به درآمد حاصله در قالب اولویت‌های یک، دو و سه ازجمله مصوبات در بودجه ۹۵ شهرداری همدان بوده است، گفت: به این معنی که تا پروژه‌های اولویت نخست با رعایت مقررات مربوطه انجام نشود شهرداری همدان نمی‌تواند پروژه‌های اولویت بعدی را آغاز کند.

وی جذب سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در شهر همدان را از دیگر مصوبات شورای شهر همدان برشمرد و گفت: به حرکت درآوردن موتور سرمایه‌گذاری و روان‌سازی تعرفه با توجه به ضوابط شهرسازی ازجمله اقدامات دیگر در راستای عملی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان نیز از را ه اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرداری خبر داد.

مجید یوسفی نوید به تشریح فعالیت این ستاد پرداخت و گفت: این ستاد در راستای پیروی از منویات رهبری تشکیل‌شده  تا شعار سال تنها به‌عنوان شعار و تیتر روزنامه‌ها باقی نماند و در عمل نیز شاهد اجرایی شدن آن باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار