فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه جای تاسف دارد با گذشت هفت ماه نخستین جلسه ساماندهی امور جوانان در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان هر دو ماه یک‌بار بر اساس تقویم زمان‌بندی باید برگزار شود.
کد خبر: ۲۲۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ 02 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، احمد منفرد در ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان با اشاره به اینکه دوره جوانی از پربارترین دوران زندگی است و باید به درستی از این دوره مهم بهره گرفته شود، اظهار کرد: تعاریف زیادی از جوان و جوانی شده است در حالی که لازم است قدر سن جوانی دانسته شود.

فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به اینکه سعادت، سلامت زندگی، خیر اخروی و دنیوی در دوران جوانی رقم می‌خورد، افزود: آینده هر نظام و جامعه‌ای در گرو جوانان آن جامعه است زیرا جوانان آینده هر کشور را تضمین می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مسئولان باید بدانند در مقابل جوانان چه وظایفی بر عهده دارند و به آن عمل کنند، تصریح کرد: بیش از 900 هزار نفر از جمعیت استان مازندران را قشر جوان تشکیل می‌دهند که حدود 130 هزار نفر از شهروندان آملی هم در سن جوانی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه وجود جوانان در هر جامعه‌ای فرصت بسیار مطلوب است، گفت: باید از منظر و دیدگاه گوناگون به جوانان نگریسته شود همچنین نباید وجود جوانان در جامعه تهدید تلقی شوند بلکه نقطه قوت بزرگ در هر جامعه وجود جوانان است که باعث تعالی‌بخشی و رهنمون‌سازی جامعه می‌شود.

وی با اعلام اینکه جوان خلاق و توانمند باعث رشد علمی و صعود جامعه به قلل توسعه و پیشرفت می‌شود، تصریح کرد: جوانان تحقق‌بخش اهداف بلند بزرگان عالی‌رتبه نظام هستند.

منفرد با تاکید بر اینکه جوانان در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در پیروزی مردان ایران مقابل رژیم بعثی داشتند، افزود: در ایام جنگ تحمیلی جوانان از فرماندهان توانمند و قدرتمند بودند و بعد آن هم بسیاری از فرمانداران کشور از قشر جوان بوده و هستند.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه جای تاسف دارد با گذشت هفت ماه نخستین جلسه ساماندهی امور جوانان در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: این نشست به عنوان نخستین جلسه ساماندهی امور جوانان در سال جدید محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سعی می‌شود جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان هر دو ماه یک‌بار بر اساس تقویم زمان‌بندی برگزار شود، یادآور شد: جوانان بالنده‌ترین و آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه محسوب می‌شود.

منفرد با تاکید بر اینکه آسیب‌های مختلف نه تنها جوانان بلکه قشر نوجوان را نیز مورد آماج حملات قرار داده است، بیان کرد: کاهش شدید سن اعتیاد و قرار داشتن در مسیر ترانزیت غیررسمی و قاچاق مواد مخدر نخستین عامل آسیب‌پذیری در بین جوانان است هر چند در این مسیر رسوب‌هایی باعث گرفتاری اقشار مختلف مردم می‌شود.

وی با اشاره به تهدیدات گسترده اجتماعی، رواج ماهواره، ترویج فیلم‌های غیرمتعارفی که هیچ سنخیتی با فرهنگ اصیل ما ندارد، ادامه داد: با ترویج فرهنگ بی‌بند و باری شاهد آسیب زیاد به جوانان هستیم.

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه سست شدن بنیان خانواده، سهل‌انگاری خانواده‌ها، گسترش طلاق، کاهش سن ازدواج، رواج طلاق عاطفی و بیکاری می‌تواند تهدیدکننده نسل جوان باشد، افزود: در ستاد ساماندهی امور جوانان باید آسیب‌ها شناسایی شده و به دیگران شناسانده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید در این ستاد شناخت پدیده‌ها شکل گیرد و در آن مستند به آمار دقیق باشیم.

منفرد با اعلام اینکه از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود، بیان کرد: جوان سر پر شوری دارد و در احادیت و روایات برای تربیت جوان توصیه‌های بی‎شماری شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار