کد خبر: ۲۲۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 30 April 2016


رئیس بسیج سازندگی استان البرز گفت: به مناسبت در پیش بودن سالروز تشکیل این نهاد مردمی ویژه برنامه‌هایی از جمله اعزام پزشک به مناطق محروم و آموزش اقتصاد مقاومتی به ساکنان روستاها را در نظر گرفته‌ایم.

علی ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در سال 79 و به دنبال ادغام جهاد کشاورزی و جهاد سازندگی، رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی با هدف پر کردن خلع‌هایی که ممکن است از این ادغام در راه خدمت‌رسانی به مناطق محروم، روستایی و کم‌برخوردار ایجاد شود، فرمانی تاریخی صادر فرمودند.

وی افزود: در این سال معظم‌له فرمان تشکیل بسیج سازندگی را صادر فرموده تا بسیجیان بی‌ادعا از توان خود بیش از گذشته در جهت خدمت‌رسانی به مناطق محروم استفاده کنند.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز تصریح کرد:‌ بنابراین در روز هفدهم شهریور ماه سال 79 نهاد مردمی و خدمت‌رسان بسیج سازندگی در سراسر کشور تشکیل شده و این فرمان ولی امر مسلمین گام مهم و موثر در جهت رفع محرومیت از روستاها و مناطق کم‌برخوردار کشور بود.

ترکاشوند با اشاره به در پیش بودن روز هفدهم اردیبهشت گفت: هر سال در این روز که یادآور فرمان تاریخی مقام عظمای ولایت و تشکیل این نهاد مردمی است، از تمام ظرفیت‌های بسیجیان بی‌ادعا و خادم مردم برای افزایش خدمت‌رسانی به مناطق محروم استفاده می‌کنیم و امسال نیز ویژه‌ برنامه‌هایی در هفته آینده از سوی سازمان بسیج سازندگی استان البرز اجرا خواهد شد.

وی افزود: گروه‌های جهادی که از سوی بسیج سازندگی سازماندهی شده‌اند در 5 گروه اصلی که عبارت است از عمران و محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، بهداشت و درمان، آموزش و اشتغال و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

ترکاشوند بیان داشت: گروه‌های جهادی که در هفته آینده و به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی به مناطق محروم و روستایی استان البرز و حتی خارج از استان اعزام می‌شوند، محوریت اصلی فعالیت‌های خود را کارهای عمرانی و آموزش اقتصاد مقاومتی به ساکنان مناطق روستایی قرار داده‌اند.

وی گفت: البته در گروه‌هایی نیز از میان پزشکان و فرهنگیان نیز با هدف اجرای ویژه برنامه‌هایی در حوزه بهداشت و درمان و همچنین آموزش و اشتغال به مناطق روستایی اعزام خواهیم کرد.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز در پایان اظهار داشت: امیدواریم که خدمات بسیجیان بی‌ادعا به مناطق محروم روستایی و کم برخوردار داخل و خارج استان البرز گامی هرچند کوچک در جهت تحقق منویات مقام عظمای ولایت و خدمت‌رسانی به مردم مسلمان و ولایی کشورمان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار