فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام گفت: 10 دستگاه خودرو کمک‌دار و مجهز به سیستم آب‌پاش برای مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی و جنگلی استان اختصاص‌یافته است.
کد خبر: ۲۱۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 27 April 2016

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام گفت: 10 دستگاه خودرو کمک‌دار و مجهز به سیستم آب‌پاش برای مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی و جنگلی استان اختصاص‌یافته است.

به گزارش تابناک ایلام ،سرهنگ «غلام‌رضا فتحی»اظهار کرد: در سال گذشته فقط یک دستگاه خودرو کمک دار و مجهز به دستگاه آب‌پاش برای اطفاء حریق در استان داشتیم که امسال به 11 افزایش پیداکرده است.

وی بابیان اینکه به هر شهرستان یک دستگاه خودرو مجهز به سیستم آب‌پاش و کمک دار که تا ارتفاعات برود اختصاص‌یافته است افزود: علاوه بر این بیل، آتش کوب، شن‌پاش و دیگر وسایل اطفاء حریق برای مهار هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌های استان آماده کرده‌ایم.

فتحی با اشاره به اینکه در فصل تابستان با ایجاد چادر مراقبتی در ارتفاعات به‌صورت شبانه -روزی از عرصه‌ها و جنگل‌ها برای پیشگیری از هرگونه آتش‌سوزی ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این از توان قرق بابان هم استفاده می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان ادامه داد: با استفاده از موتورسیکلت پرقدرت تمام مناطق کوهستانی استان تحت مراقبت شدید قرار دارد و با هرگونه آتش‌سوزی با متخلفین برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در حال آموزش دادن به قشرهای مختلف جامعه ازجمله بسیج برای پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی در استان هستیم، تصریح کرد: در آماده‌باش کامل برای مهار هرگونه آتش‌سوزی هستیم.

فتحی بابیان اینکه کلید حفاظت اصلی از منابع طبیعی و جنگل‌ها در دست مردم است، گفت: منابع طبیعی متعلق به همه است لذا کوچک‌ترین سهل انکاری ضربات جبران‌ناپذیری به طبیعت و درختان بلوط واردمی کند مردم مراقبت کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام اضافه کرد: با توجه به پوشش گیاهی بسیار خوب در استان، هرلحظه ممکن است آتش‌سوزی رخ دهد لذا از مردم درخواست داریم هنگام مراجعه به دامن طبیعت در فصل تابستان از روشن کردن آتش خودداری کنند./م




منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار