رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:آمار پوسیدگی و کشیدن دندان در استان رو به افزایش است.
کد خبر: ۲۱۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 24 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، قاسم جان‌بابایی در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی اظهار کرد: امسال شعار بهداشت جهانی غلبه بر دیابت است که مهم‌ترین و شایع‌ترین عامل مرگ‌و‌میر در جهان محسوب می‌شود.

ویبا بیان اینکه هر چه جمعیت سالمند‌تر شود ابتلا به دیابت بیشتر می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته و در تمامی روستاها برای افراد دارای بیش از 30 سال سن غربالگری صورت پذیرفت که در آن 5 هزار دیابتی در مازندران شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه انجام روزانه 20 دقیقه ورزش می‌تواند ابتلا به دیابت را در میان 20 درصد از افراد مستعد کاهش دهد، خاطرنشان کرد: امسال با همکاری پزشک خانواده در خانواده‌های شهری برای افراد دارای بیش از30 سال غربالگری صورت می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 هزار بیمار دیابتی شناسایی شوند.

جان‌بابایی با بیان اینکه 40 کارشناس تغذیه برای افراد دیابتی و فشار خون رژیم غذایی تجویز می‌کنند، افزود: در سال گذشته ویزیت رایگان برای افراد دارای فشار خون و دیابت با همکاری پزشک خانواده شهری و روستایی انجام شد.

ویبا اشاره به اینکه یکی از پیشرفته‌ترین خدمات سلامت در دندان پزشکی بوده است، خاطرنشان کرد: 18 کلینیک دندان پزشکی در سال گذشته همزمان راه‌اندازی شد که در این مراکز در صبح و عصر خدمات دندان‌پزشکی با تعرفه دولتی ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه آمار پوسیدگی و کشیدن دندان در استان رو به افزایش است، تصریح کرد: از سوی دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته تمامی دانش‌آموزان ابتدایی و بانوان باردار یک بار ویزیت دندان‌پزشکی شدند که این امر در 10 سال آینده می‌تواند موجب ارتقای شاخص سلامت شود.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران هزار و 110 خانه بهداشت زیر پوشش دارد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه توانسته در سطح مدارس 13 هزار سفیر سلامت انتخاب کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار