کد خبر: ۲۱۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳ 23 April 2016
تابناک گیلان - استان‌ها > گیلان - آبشار ویسادار واقع در حوالی شهر پره سر جلوه ای از طبیعت زیبای گیلان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است.ویسادار به معنی "سایه درخت بید" است که در 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و همچون نگینی در دل جنگلهای زیبایی این منطقه می درخشد.

ابهت این پدیده طبیعی برای هر بیننده جالب و جذاب است به ویژه وقتی از پایین به این آبشارنگریسته می شود با ابهت و زیبایی صد برابر آبشار ویسادار مواجه می شوی، صدای ریزش آب از ارتفاع حدود 20 متری و نیم دایره ای که آب در دل سنگ و صخره برای رسیدن به دریا ایجاد می کند، دیدنی است. صدای پرندگان و شرشر آب و نور خورشید که از لابه لای شاخ و برگ درختان به زمین می تابد منظره ای فوق العاده به وجود آورده که کم نظیر است. البته زیبایی های این پدیده طبیعی آنقدر زیاد است که نمی توان وصفش کرد و به قولی آبشار ویسادار را باید دید، نه اینکه راجع به آن نوشت.

با این وصف زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان به حدی است که نه با نوشتن قابل توصیف است و نه با دیدن چون طبیعت به گیلان چنان جاذبه‌ای داده که حتی دیدن تعداد کمی از این جاذبه‌ها در سالهای متوالی برای جهانگردان و ایرانگردان امکانپذیر نیست.

ﺑﺮای دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ آﺑﺸﺎر ﺑﺎﯾﺪ از ﻣﺴﯿﺮی ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺒﺎوﺟﻨﮕﻠﯽ ﻋﺒﻮر ﮐﻨﯿﻢ . آﺑﺸﺎر درﻧﻮع ﺧﻮد ﮐﻢ ﻧﻈﯿﺮ و در اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن ﺑﯽ ﻧﻈﯿﺮ اﺳﺖ . آﺑﺸﺎر ﺑﺰرگ و ﭘﺮ آب ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ . ﺑﺮ روی آن ﭘﻞ ﻋﺎﺑﺮ ﭘﯿﺎده اﺣﺪاث ﮐﺮدﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻋﺒﻮر از روی آن آﺑﺸﺎر در زﯾﺮ ﭘﺎ ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد. اﻃﺮاف آن را ﺟﻨﮕﻞ ﻓﺮا ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺳﺮﺳﺒﺰ اﺳﺖ. ﻣﻨﻄﻘﻪ وﯾﺴﺎدار ﺑﮑﺮ و دﺳﺖ ﻧﺨﻮرده اﺳﺖ.

آﺑﺸﺎروﯾﺴﺎدار، ﺟﺎده ﺟﻨﮕﻠﯽ ، ﺟﻨﮕﻞ اﻧﺒﻮه ، ﭼﺸﻢ اﻧﺪازﻫﺎی ﺑﮑﺮ ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﺤﻞ و ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻣﻮﺟﻮد درﻣﺴﯿﺮ دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ آﺑﺸﺎر، اﯾﻦ اﻣﮑﺎن را ﻣﯿﺪﻫﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﺤﻞ وﻣﺤﻮر دﺳﺘﺮﺳﯽ ، ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻗﻄﺐ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﮔﺮدی ﻏﺮب ﮔﯿﻼن و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن رﺿﻮاﻧﺸﻬﺮ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮارﮔﯿﺮد و ﻃﺮح ﻫﺎی ﭘﯿﺸﺘﺎز در آن ﭘﯿﺎده ﺷﻮد.

وجود آبشار ویسادار برای مردم پره سر نعمت بزرگی است اگر بتوان از این نعمت خدادادی به نحو احسن استفاده کرد بی شک بر درآمد مردم، توسعه شهر و بخش پره سر اثر مثبت خواهد گذاشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار