فرمانده بسیج کارگری خراسان جنوبی :
فرمانده بسیج کارگری خراسان جنوبی گفت: در روز کارگر جشنواره تخصصی طرح‌های ابتکاری بسیجیان در سطح تولید و صنعت در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۱۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 23 April 2016

 غلامرضا کریم‌زاده  در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی، با بیان اینکه 9 اردیبهشت به خاطر شهادت شهید برونسی که به عنوان یک کارگر و الگو مشخص شده روز کارگر نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: در این روز همایش نکوداشت روز کارگر در مرکز و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سردار برونسی به عنوان کارگر و الگو در سطح جامعه کارگری مطرح هستند، گفت: سردار برونسی از سرداران و فرمانداران سپاه در 8 سال دفاع مقدس بودند که همواره شاهد فداکاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های وی بودیم.

فرمانده بسیج کارگری خراسان جنوبی با اشاره به روز کارگر، افزود: تبیین گفتمان مقام معظم رهبری در سطح عرصه صنعت و تولید، تعیین اولویت‌های مشخص در راستای تحقق شعار سال در استان از برنامه‌های این روز است.

کریم‌زاده تصریح کرد: همچنین شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان، احصای مشکلات این واحدها برای ارائه به قرارگاه اقتصاد مقاومتی، برگزاری جشنواره تخصصی طرح‌های ابتکاری بسیجیان در سطح تولید و صنعت، بازدیدهای علمی در واحدهای صنعتی و تولیدی از دیگر برنامه‌های روز کارگر در استان است.

وی همچنین از معرفی واحدهای موفق در سطح جامعه تا پایان سال جاری در استان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در حاشیه این نشست با بیان اینکه 11 کاریابی در استان وجود دارد که چهار کاریابی در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های استان قرار دارند، تصریح کرد: 6 هزار و 754 نفر جوینده کار در سال گذشته در کاریابی‌های استان ثبت‌نام کردند.

محمد سنجری با بیان اینکه 91 درصد جویندگان کار جوانان هستند، تصریح کرد: 89 درصد از جویندگان کار زن و 11 درصد از جویندگان کار مرد هستند.

وی با بیان اینکه 62 درصد از جویندگان کار فاقد مهارت هستند، گفت: همچنین 38 درصد از جویندگان کار فارغ‌التحصیل هستند که روز به روز نیز شاهد افزایش جویندگان کار در بین فارغ‌التصیلان استان هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: 89 نفر از اتباع ایرانی جایگزین اتباع خارجی در بنگاه‌های اقتصادی شدند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار