مدير جهاد كشاورزي مهران از آغاز برداشت محصول كلزا از سطح 210 هكتار از مزارع زير كشت اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 22 April 2016

مدير جهاد كشاورزي مهران از آغاز برداشت محصول كلزا از سطح 210 هكتار از مزارع زير كشت اين شهرستان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت عارف اظهار كرد: در سال زراعي جاري 210 هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان براي نخستين بار زير كشت محصول كلزا رفته كه پيش بيني مي شود بيش از 400 تن محصول از اين مزارع برداشت شود.
وي با اشاره به استقبال كشاورزان شهرستان از كشت كلزا در اراضي خود افزود: اين ميزان سطح زير كشت كلزا در اين شهرستان نسبت به سال هاي گذشته بسيار بيشتر است و تاكنون بي سابقه بوده است.
عارف تاكيد كرد: كلزاي به عمل آمده در اين شهرستان از كيفيت و استاندارد بسيار بالايي برخوردار است كه اميدواريم در سال هاي آينده نيز كشت اين محصول از لحاظ ميزان سطح و برداشت مورد توجه كشاورزان قرار گيرد.
وي يادآور شد: برداشت كلزا از مزارع مهران تا 15 ارديبهشت به طول مي انجامد.
روغن كلزا به دليل داشتن اسيدهاي چرب اشباع نشده و نداشتن كلسترول از كيفيت تغذيه اي بالايي برخوردار است و بين ارقام و در شرايط مختلف تنوع زيادي در تركيب اسيدهاي چرب آن مشاهده مي شود.
كلزا از گياهان دانه روغني مهم در مناطق معتدل و داراي طيف نسبتا وسيعي از سازگاري اقليمي است، دانه كلزا داراي 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئين و 12 تا 20 درصد پوست است.
شهرستان گرمسيري مهران در 85 كيلومتري جنوب غربي ايلام قرار دارد كه بيشتر محصول كشت شده در اراضي كشاورزي اين شهرستان در سال هاي گذشته غلاتي همچون گندم و جو بوده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار