معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد از انتخاب و تأیید صلاحیت حسین کشیری نماینده مدیریت شهری مشهد و رئیس شبکه جوانان انجمن کلانشهرهای جهان به عنوان تنها نامزد غیر اروپایی دبیرکلی اتحادیه کلانشهرهای جهان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 12 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدمهدی برادران افزود : با توجه به پایان دوره سه ساله دبیرکل فعلی اتحادیه کلانشهرهای جهان و آغاز فرایند انتخاب دبیرکل جدید، حسین کشیری، رییس شبکه جوانان انجمن کلانشهرهای جهان از سوی متروپلیس به عنوان یکی از نامزدهای نهایی دبیر کلی این اتحادیه انتخاب شد.

وی اظهار کرد: متروپلیس موسسه ای غیر دولتی و بین المللی است که با اهداف غیر انتفاعی و تلاش برای انتقال تجارب میان کلان شهرهای جهان در حوزه مدیریت شهری فعالیت می کند.

برادران افزود: به جز ریاست عالی این موسسه، دبیر کل به عنوان عالی ترین مقام اجرایی این نهاد وظیفه پیگیری تمام امور اجرایی را بر عهده داشته و هر سه سال یک بار پس از احراز شرایط بیست گانه از سوی یک تیم داوری تخصصی برای تنفیذ و تأیید نهایی به هیات مدیره متروپلیس معرفی می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: با اعلام متروپلیس به شهرهای عضو جهت معرفی احتمالی نامزدهای دارای شرایط لازم و با توجه به حمایت های شهردار و تأکید شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر فعالیت های راهبردی و مؤثر در عرصه بین الملل، حسین کشیری به نمایندگی از شهرداری مشهد به متروپلیس معرفی شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی های اتحادیه کلانشهرها و انجام مصاحبه تخصصی، نماینده شهرداری مشهد در لیست پنج نامزد نهایی دبیرکلی این نهاد قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد اظهار کرد: 'فلیپ روکاراول' از بارسلون اسپانیا، 'ماری دکلته هانا'، ' گائل کارنن' و 'اما بنازوز' از پاریس فرانسه چهار نامزد دیگر این سمت هستند.

برادران افزود: نتیجه انتخابات دبیر کل اتحادیه کلانشهرهای جهان طی نشست آینده متروپلیس در بوینس آیرس اعلام می شود.

پیشتر نیز معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد به عنوان عضو کمیته علمی متروپلیس انتخاب شده بود.

اتحادیه کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) با 137 عضو و با هدف ارائه راه حل برای مشکلات کلانشهرها در سال 1984 به ابتکار شهرداری پاریس بنیانگذاری شد و در سال 1985 در مونترال کانادا آغاز بکار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار