پدر مثل آسمانه، آبي و بزرگ و بي انتها، مقتدر و مهربان و بي ادعا، يكرنگي و صفاش دل آدم و گرم مي كنه و بهت آرامش ميده و نبودش مثل زمين بي آسمونه، تاريك، سرد و دلگير...
کد خبر: ۲۱۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 20 April 2016

پدر مثل آسمانه، آبي و بزرگ و بي انتها، مقتدر و مهربان و بي ادعا، يكرنگي و صفاش دل آدم و گرم مي كنه و بهت آرامش ميده و نبودش مثل زمين بي آسمونه، تاريك، سرد و دلگير...


به گزارش تابناک ایلام؛از وقتي كه روز ميلاد شاه مردان عالم اولين امام شيعيان اميرالمومنين علي (ع) بنام روز پدر نامگذاري شد تازه بيشتر از گذشته اين معنا و مفهوم در ذهن ها تداعي مي شود.
قبلا كه پدر تنها نان آور خانه بود و غرور غيرتش و پناه گرفتن در دستان ضمخت و پينه بسته اش بهت يادآور مي شد كه تكيه گاهي هست كه از همه تكيه گاه ها مطمئن تره و مي توني با راحتي تمام بهش تكيه بزنيد.
اما حالا اينقدر معناي پدر گسترش يافته كه مي تواني آن را آسمان بي انتها بنامي، وجودش لازمه زندگيت و دلگرم كننده همه روزهاي خوشي و ناخوشي ات است.
تازه وقتي موفق مي شود تلاش و پشتكارت در درس خواندن، كار و زندگي و بالنده شدن و بزرگ شدن را بينيد، آنگاه برق عشق و شكوه بزرگي پدر را در چشمان هميشه بيدارش مي تواند بنگري.
فرقي نمي كند حتي اگر تشكيل زندگي بدهي و براي خودت مادر يا پدر شوي باز در نگاه همان مرد مهربان تو فرزند كوچكي هستي كه نيازمند يك حامي و پشتوانه به نام پدري.
مي خندي، قند در دلش آب مي شود، واي به حالي روزي كه احساس غم كني و غصه هاي زندگي بر تو فشار آورد و احساس شكست كني تازه پدر است كه به فريادت مي رسد و همچون كوهي كه به حركت درآيد دلت قرص مي شود به بودنش.
اگر توان پرداخت هزينه هاي ناتواني ات را داشت با عشق و كمال ميل و سخاوت تمام به تو دارايي اش را پيشكش مي كند و اگر ناتوان بود و بضاعت ماليش ناچيز از سرمايه غرور و مردانگي اش مي زند و با حرفهايش دلت را گرم مي كند.
وقتي دستان پينه بسته اش را به سمتت دراز مي كند و تو در آنها خود را پناه مي دهي تازه مي فهمي كه چه پشتوانه اي داراي و از چه حامي بزرگي برخورداري كه در همه حال مراقب توست.
خيلي ها سال هاي سال است كه لذت پدر گفتن و تكيه زدن بر اين حامي را نمي چشند، يا پدرشان به ديار باقي رخت بر بسته و يا در گوشه خانه سالمندان روزها را به شب سپري مي كند و به دور از خانه و خانواده است.
اگر نيست در اين دنياي فاني پس براي شادي روحش صلوات و اگر در گوشه اي اين دنيا تنها مانده تا فرصت باقي است و عاق والدين دامنگير نشده براي آرامش وجود خودمان هم كه شده مرحمي بايشم بر زخم تنهايي اش.
دوم ارديبهشت مصادف با 13 رجب خجسته ميلاد با سعادت مولي الموحدين حضرت علي (ع) به عنوان روز مرد نامگذاري شده است، روز مرد بر همه مردان واقعي مبارك.
به اميد اينكه مرام و مردانگي خويش را همچون مقتداي غيرتمندشان مولا علي(ع) در زندگي حفظ و تداوم بخشند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار