رئیس پارك علم و فناوری مازندران گفت: بازده شركت های دانش بنیان استان با وجود تحریم ها، بطور متوسط رشد250 درصدی داشته است.
کد خبر: ۲۱۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 18 April 2016

به گزارش تابناک مازندران،علی معتمدزادگان  افزود: بزرگ ترین مزیت این شركت های دانش بنیان، رقابت پذیری، نوآوری، كیفیت بالا و حتی فراهم كردن زمینه صادرات این محصولات است. 

وی خروجی بسیاری از شركت‌های دانش ‌بنیان درصنعت را نهفته دانست و ادامه داد: این زمانی بروز می‌كند كه موفق به ورود به بازار شوند. 


رئیس پارك علم و فناوری مازندران، توسعه بازارهای كسب كار شركت‌های دانش‌ بنیان را از اهداف این پارك عنوان كرد و اظهار داشت: این رویه به منظور هم جهت شدن با سیاست‌های كلی نظام، دنبال می ‌شود. 


به گفته وی، 25 میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته در قالب تسهیلات كم بهره در اختیار شركت های دانش بنیان قرار گرفت. 


وی با بیان اینكه 60 شركت دانش بنیان در سطح استان مازندران فعال است، ادامه داد: كمك به تسریع روند تجاری‌ سازی دستاوردهای شركت‌ های دانش ‌بنیان در دستور كار این مركز قرار دارد. 


این مقام در پاك علم و فناوری استان، مهمترین دغدغه این پارك را ایجاد مركز رشد در غرب استان عنوان و اظهار كرد: در مركز و شرق استان مشكلی نیست و در سال گذشته دو مركز رشد در آمل و نوشهر نیز ایجاد شده است؛ اما در غرب مازندران همچنان دغدغه تشكیل مركز رشد وجود دارد. 

معتمدزادگان، توسعه خدمات فناوری به واحد های فناور و توسعه مركز شتاب دهنده پارك علم و فناوری مازندران را از اولویت های امسال برشمرد. 


رئیس پارك علم وفناوری استان مازندران با بیان اینكه دو گروه نخبگان وجود دارند، گفت: گروه اول عضو هیات علمی هستند اما گروه دوم نخبگانی هستند كه می خواهند به عرصه های اقتصادی راه یافته و ایده های خود را به ثروت تبدیل كنند. 


وی افزود: گروه دوم می توانند وارد سایت پارك علم و فناوری شوند و ما نیز از آنان حمایت می كنیم. 

پارك علم و فناوری نهادی فراسازمانی محسوب می شود كه شركت های دانش بنیان، مخاطب اصلی این پارك است. 


پارك علم و فناوری مازندران به عنوان یك پارك جوان و با عمر هفت ساله آخرین استانی است كه در آن پارك علم و فناوری ایجاد شده است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار