از اوایل هفته جاری با ورود یک سامانه بسیار قوی بارشی به آسمان استان ایلام ،هوای اغلب نقاط استان با بارشهای سنگین رگباری ووزش باد شدید به همراه بوده است،شدت این بارشهای رگبار درپاره ای از نقاط مصائب ومشکلاتی را به هم استانیهایمان تحمیل کرده است.
کد خبر: ۲۱۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ 13 April 2016
ازروزهای پایانی هفته گذشته پیش بینی های سازمان هواشناسی استان، ازورود یک سامانه بارشی با پتانسیل قوی به آسمان استان ایلام حکایت داشت ،این پیش بینی ها درست ازآب درآمد وورود این سامانه قوی از روز یکشنبه هوای اغلب نقاط استان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش تابناک ایلام ،از اوایل هفته جاری با ورود یک سامانه بسیار قوی بارشی به آسمان استان ایلام ،هوای اغلب نقاط استان با بارشهای سنگین رگباری ووزش باد شدید به همراه بوده است،شدت این بارشهای رگبار درپاره ای از نقاط مصائب ومشکلاتی را به هم استانیهایمان تحمیل کرده است.

آماده باش دستگاهها ومردم برای مقابله با وقوع سیل
مدیرکل ستاد بحران در نشست شورای مدیریت بحران این استان گفت: با توجه به گزارش ها، اطلاعیه ها و اخطارهای سازمان هواشناسی، پیش بینی می شود تا پایان هفته شاهد حجم بالای بارندگی ها باشی بنابراین در روزهای آینده امكان وقوع سیل در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: بر این اساس این نشست برگزار شد تا تمامی دستگاه های عضو ستاد از هم اكنون برای مقابله با حوادث احتمالی در آماده باش قرار داشته باشند.
مدیركل بحران استان ایلام با تاكید بر آمادگی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان، خواستار استقرار گروه ها و تجهیزات امدادی در نقاط حادثه خیز و خطرآفرین به منظور مقابله با حوادث احتمالی شد.
وی تاكید كرد: با توجه به بارش های اخیر و سیراب بودن زمین در صورت وقوع سیل، حتما با سرعت بیشتری همراه است كه این مهم می طلبد تا دستگاه های ذیربط جهت مقابله با بحران احتمالی آمادگی 100 درصدی داشته باشند.
مدارس مقاطع مختلف تحصیلی درایلام تعطیل شد
بدنبال تشدید فعالیت سامانه بارشی دراستان ایلام وپیش بینی احتمال وقوع سیل وبروز مشکلاتی درشهرایلام، ستاد مدیریت بحران درفرمانداری ایلام تشکیل جلسه داد
این ستاد در نشست اضطراري خود تصيم گرفت به منظور پيشگيري از بروز حوادث غير مترقبه مدارس را تعطيل اعلام كند.
آبگرفتگی معابر در شهر ایلام ودهلران
بارش شديد ولي مقطعي باران در شهر ايلام موجب آبگرفتگي در بيشتر معابر اصلي و فرعي اين شهر شده و اين آبگرفتگي ها تردد و عبور و مرور وسايل نقليه و عابران پياده را با مشكل مواجه كرده است.
هر چند گروه هاي مختلف خدمات شهري شهرداري ايلام در نقاط مختلف شهر در حال بازگشايي مسيرها و معابر هستند اما هر لحظه به حجم بالاي روان آبها بخاطر بارش شديد باران و تگرگ افزوده مي شود و همين امر خدمات رساني را كند كرده است.
براساس گزارش خبرنگار ما در دهلران،بارشهای رگباری توام با بارش تگرگ که از ساعات پایانی امروز در شهر مرزی دهلران آغاز شده است، باعث آبگرفتگی معابر وایجاد مشکلاتی در تردد وسایل نقلیه در سطح شهر شده وبارش تگرگ باعث خساراتی به مزارع وخودروها شده است.
-ریزش کوه جاده آبدانان به اندیمشک را مسدود کرد
-وقوع سیلاب باعث خساراتی به روستاهای بخش هلیلان شده است
-طغیان رودخانه گدارخوش درمنطقه میمک باعث مرگ یک نفرشد

فعالیت این سامانه بارشی تا جمعه ادامه دارد
مدیرکل هواشناسی استان ایلام در گفتگوباتابناک ایلام اظهارکرد: فعالیت سامانه بارشی که از روز یکشنبه در استان آغازشده است متناوبا تا روز جمعه ادامه خواهد داشت
یوسف شیخ الملوکی گفت:روند بارشها تا روز جمعه به صورت بارشهای رگباری،رعد وبرق وتگرگ ادامه دارد ودرطول این مدت آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن مسیلها دور از انتظار نخواهد بود.
وی افزود: در ساعات پایانی امروز بارشهادر شهرستان دهلران بصورت تگرگ سنگین بود که این موضوع قطعا خساراتی را در مزارع وباغات این شهرستان  بدنبال خواهد داشت.

شیخ الملوکی ادامه داد: بارندگیهای شدید سه روز گذشته ،افزایش ذخیره آب پشت سدهای استان را بدنبال داشته است، بنحویکه بمنظور پیشگیری از خطرات احتمالی خروجیهای سد سیمره بازگذاشته شده اند.
بر اساس آخرين آمار ايستگاه هاي باران سنجي، ملكشاهي 122، لومار، 100، آبدانان 92، ايلام 49، دهلران و ايوان 40، سرابله و بدره 48، دره شهر 46 و مهران 10 ميلي متر بارش باران داشته اند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار