شهرستان دره شهر در استان ایلام با تولید ۱۱ هزار تن شیر خام در سال به عنوان قطب تولید این محصول در استان از نبود صنایع تبدیلی رنج می برد.
کد خبر: ۲۰۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 10 April 2016
شهرستان دره شهر در استان ایلام با تولید ۱۱ هزار تن شیر خام در سال به عنوان قطب تولید این محصول در استان از نبود صنایع تبدیلی رنج می برد.

به گزارش تابناک ایلام،شهرستان دره شهر در ۱۲۰ کیلومتری شهر ایلام به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان ایلام شناخته می شود و زمین های حاصلخیز کشاورزی در کنار رودخانه سیمره باعث شده کیفیت محصولات کشاورزی در این شهرستان بسیار بالا باشد.

در کنار کشاورزی، دامداری از دیگر مزیت های خوب شهرستان دره شهر است و هم اکنون بیش از ۱۸۰ هزار راس دام سبک و سنگین و چهار هزار و ۷۰۰ واحد دامی در شهرستان وجود دارد که سالانه ۱۱ هزار تن شیر خام در شهرستان تولید می شود.

ظرفیت بزرگ تولید شیر در شهرستان باعث شده هم اکنون بیش از ۳۰ درصد شیر تولید شده در شهرستان به خارج از استان ارسال شود، این در حالی است که می توان با ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان از خروج این شیر از استان جلوگیری کرد و برای جوانان هم شغل ایجاد کرد.

علی غلامی مدیر جهاد  کشاورزی شهرستان دره شهر در این ارتباط به خبرنگار می گوید: شهرستان دره شهر یکی از قطب های تولید شیر خام در استان ایلام است و هم اکنون سالانه ۱۱ هزار تن شیر خام معادل ۲۰ درصد از کل تولید شیر استان در این منظقه تولید می شود.

وی عنوان کرد: شیر تولید شده در این شهرستان به لحاظ شرایط کوهستانی و طبیعی شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است و جهاد کشاورزی شهرستان شیر تولیدی دامداران شهرستان را با قیمت یک هزار و ۱۰۰ تومان به صورت تضمینی خریداری می کند.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر با اشاره به اینکه ارزش شیر تولید شده در شهرستان معادل ۱۲۰ میلیارد ریال است، گفت: این میزان تولید برای خیلی از خانوارهای شهرستان منبع اصلی درآمد محسوب می شود.

غلامی با اشاره به مشکلات دامداران در بحث فروش شیر گفت: یکی از مهمترین مشکلات دامداران در بحث تولید شیر نبود صنایع تبدیلی است که همین مسئله باعث شده ۳۰ درصد شیر تولید به خارج از استان ارسال شود.

وی افزود: بدون شک وجود صنایع تبدیلی در شهرستان دره شهر یکی از مهمترین خواسته های مردم است که این مهم نیازمند ورود بخش خصوصی در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر با اشاره به اینکه ایجاد صنایع تبدیلی باعث رونق دامداری و اشتغال در شهرستان می شود، گفت: ایجاد صنابع تبدیلی باعث می شود دامدران انگیزه بیشتری برای فعالیت و تولید محصول شیر داشته باشند./م



منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار