رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرقرچک از تصویب بودجه ۵۶ میلیارد تومانی شهرداری قرچک توسط شورای شهر و تائید آن از سوی فرمانداری خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 10 April 2015
مهدی زمانی افشار در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر به عنوان یک نهاد مردمی و اثرگذار در توسعه شهری می‌تواند با ایجاد پیوند عمیق بین مردم و دولت در راستای ایجاد همدلی و همزبانی و تعامل سازنده در مسیر ارتقای سازندگی شهر گام بردارد و نقش اساسی را در این حوزه ایفا کند.

وی افزود: قطعا منظور رهبر انقلاب از نامگذاری سال 94 به عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت فقط  بکارگیری زبان کلامی نیست و عملاً نیز باید دولت و ملت برای پیشبرد اهداف همدیگر تلاش کنند که شورای شهر قرچک در این راستا امادگی کامل برای کمک به دولت محترم را دارد.
بودجه 56 میلیارد تومانی شهرداری قرچک در سال94
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر  قرچک در رابطه با مسائل بودجه ای شهرداری قرچک گفت: با تلاش شهردار محترم و همراهی اعضای شورای شهر بودجه 44 میلیارد تومانی شهرداری قرچک در سال 93 به صورت کامل محقق شد که با توجه به شرایط رکورد بر ساخت و ساز اجرای کامل بودجه نوعی مدیریت جهادی را می طلبیده است.

وی بیان کرد: از نظر من به عنوان یکی از اعضای شورای شهر نحوه مدیریت بودجه شهرداری قرچک  در سال  93اعم از انجام پروژه های عمرانی، هزینه‌های جاری و برنامه‌های فرهنگی و  ورزشی توسط  آقای موسوی شهردار قرچک بسیار ارزشمند بود و قطعا با وجود رکود در مسائل اقتصادی شهر تحقق کامل بودجه بجز مدیریت کارآمد ایشان امکان پذیر نبود.

زمانی افشار تصریح کرد: متاسفانه زیر ساخت‌های لازم در سالیان گذشته برای تامین درآمد از منابع غیر از صدور جواز ساخت و ساز در شهرداری  دیده نشده لذا همواره بودجه شهرداری قرچک وابستگی خاصی به ساخت و ساز در شهرستان دارد که هم اکنون نیز ساخت و ساز مسکن در وضعیت رکود قرار دارد.

وی درباره بودجه شهرداری قرچک در سال 94 گفت:  بودجه شهرداری قرچک  بعد از بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در صحن شورا نیز مورد تصویب قرار گرفت و هم اکنون فرمانداری قرچک بودجه 56 میلیارد تومانی  شهرداری قرچک در سال 94 را تائید کرده است.

عضو شورای شهر قرچک در مورد شاخصه‌های مهم این بودجه گفت: توجه به مباحث عمرانی از جمله ویژگی‌های مهم بودجه شهرداری در سال آینده است و به همین منظور اعتبار مناسبی برای تکمیل پروژه کمربندی جنوبی به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی شهردیده شده است.

وی تصریح کرد: در بودجه 94 شهرداری قرچک اعتبار مناسبی برای تملک اراضی و منازل مسکونی و تکمیل این پروژه اختصاص یافته و با بهره‌برداری کامل از کمربندی جنوبی ضمن کاهش بار ترافیک درون شهر شاهد رشد و توسعه متوازن شهر قرچک هستیم.

زمانی افشار درباره سهم امور فرهنگی در بودجه شهرداری قرچک گفت: در حال حاضر از لحاظ قانونی امکان ایجاد معاونت فرهنگی در شهرداری وجود ندارد لذا برای اختصاص بودجه به مسائل فرهنگی محدودیت های وجود دارد اما شورای شهر قرچک با توجه به اهمیت مسئله فرهنگ تحت عناوین دیگر اعتبار مناسبی  را به امور فرهنگی اختصاص داده است.

وی ساخت 3 فرهنگسرا در نقاط مختلف شهر، بهسازی حریم رودخانه باقرآباد، تکمیل پروژه‌های عمرانی را از شاخصه‌های دیگر این بودجه برشمرد و افزود: مهمترین ویژگی  بودجه شهرداری قرچک در سال 94  شفافیت در مورد درآمدزایی و هزینه‌کرد آن است.

عضو شورای شهر قرچک خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری قرچک در سال 92 فقط 28 میلیارد تومان بود که افزایش این بودجه در سال 94 به 56 میلیارد تومان با توجه به وجود رکود در ساخت ساز نشان از بکارگیری مدیریت جهادی و صرفه جویی در برخی از موارد غیر ضروری است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار