مدیرکل امور بانوان مازندران
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: باید نقاط قوت را بهبود و افزایش دهیم زیرا دفتر امور بانوان دیگر یک اداره‌کل مناسبتی و کلیشه‌ای نیست که منحصر به هفته زن و یا دهه فجر باشد.
کد خبر: ۲۰۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 09 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، مریم جمشیدی در جلسه با مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، اظهار کرد: تا زمانی که خودمان و جایگاه‌مان را باور نکنیم، هیچ اتفاقی از بیرون به ما القا نمی‌شود.

وی خطاب به مشاوران ادارات کل و فرمانداری‌ها، بیان کرد: کسانی که علاقه‌مند به کار در این حوزه نیستند و یا با توانمندی ذهنی و علاقه روحی‌شان مرتبط نیست، جای‌شان را برای کسانی که علاقه‌مند هستند، باز کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: دولت تدبیر و امید دولت اقدام و عمل است و با توجه به شعار امسال، آمدیم که کار کنیم.

این مسئول اضافه کرد: باید نقاط قوت را بهبود و افزایش دهیم زیرا دفتر امور بانوان دیگر یک اداره‌کل مناسبتی و کلیشه‌ای نیست که منحصر به هفته زن و یا دهه فجر باشد.

جمشیدی با بیان اینکه سطح دفتر امور بانوان استانداری از یک دفتر منحصر به مناسبت‌ها کنار رفت، یادآور شد: فضا به شکلی فراهم شده که اداره‌کل امور بانوان هیچ بودجه و ردیف مالی برایش تعریف نشده بود، کارهای بزرگی را انجام داد.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم بگوییم که در گذشته اصلاً کار نشده است و آیندگان ما را هم نقد می‌کنند، پس باید کار خودمان را انجام دهیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با تأکید بر اینکه سال‌های سال است که درباره حقوق زنان می‌گوییم و به جایی نمی‌رسیم، خاطرنشان کرد: اگر هر کدام از ما بتوانیم برای افزایش آگاهی بانوان یک قدم برداریم، آن قسمت قضیه که تا حالا از آن برخوردار نبودیم، محقق می‌شود.

این مسئول از تشکیل بیش از 800 کارگاه آموزشی در استان خبر داد و افزود: تاکنون تفاهم‌نامه همکاری زیادی با نهادها امضا شد تا سطح علمی و آموزشی و مهارت زنان بیشتر شود.

جمشیدی با اشاره به 100 هزار و 343 نفر زنان سرپرست خانوار در مازندران، تصریح کرد: بیشتر این افراد بین 20 تا 40 سال سن دارند و در معرض آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مربوط هستند و برای این منظور تفاهم‌نامه‌ای به ارزش 6 میلیارد تومان با صندوق کارآفرینی امید بسته شد و 3 میلیارد برای امسال هم قول گرفتیم تا زنان سرپرست خانوار مشغول به‌کار شوند.

وی با اعلام اینکه اداره‌کل بانوان و خانواده استانداری با تمام وجود در خدمت تمام خانواده‌ها و زنان مازندرانی است، اظهار کرد: نگاه بخشی و جناحی نداریم و هر کسی که ایده داشته باشد با تمام وجود پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه در زمینه تحکیم بنیان خانواده‌ها برنامه داریم، گفت: براساس آمار 70 درصد طلاق در مازندران در پنج سال اول زندگی است و زوج‌ها آموزش کافی را ندیدند و این موضوع در جشنواره زوج‌های خوشبخت تعریف شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار