رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت:در خط دو مترو، دو فاز داریم که فاز یک از میانرود تا فلکه گاز و فاز دوم از فلکه گاز تا کلبه سعدی است.
کد خبر: ۲۰۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 07 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: احمدرضا نقیب زاده بعدازظهر امروز در جریان بازدید اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از روند اجرایی فاز دوم خط یک قطار شهری اظهار داشت: از 23 ایستگاه خط یک غیر از ایستگاه میدان امام حسین (ع) و ایستگاه وکیل که تنها شرایط عبور واگن از آن فراهم خواهد شد، سایر ایستگاه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه قطار شهری در حال حاضر بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شهر شیراز محسوب می‌شود که فازهای یک و دو آن در حال اجرا است و بهره‌برداری از فاز دو خط یک تا انتهای سال جاری برنامه‌ریزی‌شده و به جدیت توسط شورا پیگیری می‌شود.

این عضو شورا ادامه داد: موضوع بهره‌برداری از ایستگاه‌های امام حسین (ع)، زند، وکیل و ولیعصر (عج) با حمایت‌های دولت و پرداخت‌های شهرداری شیراز در حال حاضر مشکل مالی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سهم اعتباری دولت در سال گذشته 110 میلیارد تومان و برای سال جاری 150 میلیارد تومان بوده که مقررشده به‌صورت 100 درصد تخصیص پیدا کند.

رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای شهر شیراز بیان کرد: سازمان قطار شهری با حمایت‌های معاونت عمرانی استانداری به سمتی می‌رود که فاز دو خط یک تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و طعم شیرین سفر با مترو در مسیر شرقی-غربی برای شهروندان شیرازی حاصل شود.

وی متذکر شد: خط دو نیز که مسیر اصلی در سفرهای جنوبی-شمالی است در حال حاضر پیشرفت خوبی در تونل‌ها دارد و حفاری آن حدود 2 هزار و 500 متر پیشرفت داشته و با روند منظمی که شکل‌گرفته پیش‌بینی می‌شود در بحث خط دو، حدفاصل میانرود تا میدان کلبه سعدی به طول 11.5 کیلومتر شاهد بهره‌برداری از آن در سال‌های آتی باشیم.

نقیب زاده سپس ابراز داشت: در خط دو مترو، دو فاز داریم که فاز یک از میانرود تا فلکه گاز و فاز دوم از فلکه گاز تا کلبه سعدی است و با توجه به قراردادی که با پیمانکار بسته‌شده برای فاز یک آن کار اجرایی به‌سرعت پیش می‌رود و تأمین منابع مالی نیز مطابق مصوبه هیئت دولت از طریق فاینانس تأمین می‌شود تا با آغاز مسائل اجرایی، پشتوانه مالی لازم انجام‌شده باشد.

وی یادآور شد: با توجه به حمایت‌های وزارت کشور در بحث واگن امیدواریم در زمان بهره‌برداری از فاز دو خط یک واگن موردنیاز تأمین‌شده باشد.

به گزارش فارس، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ایستگاه‌های میدان امام حسین (ع)، زند و ولیعصر را مورد بازدید قرار دادند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
متروی که قرار بود سال 90 مورد استفاده قرار بگیرد در پایان سال 94 به صورت نمایشی مورد استفاده قرار گرفت ان هم مسیر که نیاز زیادی به کار نداشت در طول ردخانه خشک واقعا اگر این رودخانه خشک در شیراز نبود شهرداری چه کار می خواست بکند؟؟؟
مسیر مترو شیراز به هیچ درد نمی خورد شهرک های مهم شهر که جمعیت و مسافت زیادی دارند اصلا در طرح مترو نیستند که بسیار خنده دار است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
چرا ارامگاه سعدی در خط 2 ایستگاه ندارد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
آیا خط6 ایستگاه سفیر دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
یکی از پر ترددترین منطقه قصرالدشت تا گلستان هست که
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار