در تعطیلات نوروز سال جاری صورت گرفت
تابناک: سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال و هم‌زمان با آغاز سال جدید بیش از 7 میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی از بقاع متبرکه استان اصفهان بازدید کردند.
کد خبر: ۲۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 09 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن امیری اظهار کرد: امسال همزمان با سراسر کشور طرح آرامش بهاری در استان اصفهان در جوار 313 بقعه متبرکه به نیت یاری از یاران حضرت قائم (عج) برگزار شد.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه سال تحویل در جوار 211 بقعه متبرکه استان و با حضور بیش از 350 هزار نفر شرکت‌کننده برگزار شد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: همچنین جهت برگزاری طرح آرامش بهاری از بهمن ماه سال گذشته کلیه اقدامات لازم جهت آماده‌سازی بقاع متبرکه آغاز و جلسات توجیهی برای افراد مختلف در سطوح گوناگون مدیریتی برگزار و همزمان با غبارروبی بقاع متبرکه از 28 اسفندماه برنامه‌ها آغاز و تا پایان تعطیلات 15 فروردین ماه ادامه داشت.

وی بیان کرد: لذا 72 خیمه معرفت با برنامه‌های گوناگون فرهنگی و مذهبی در جوار بقاع متبرکه برپا شد که در حدود 20 میلیون و 700 هزار نفر از این خیمه‌ها بازدید و یا از خدمات این غرفه‌ها استفاده کردند.

امیری عنوان کرد: امسال 101 پایگاه پاسخ به مسائل شرعی در جوار بقاع متبرکه برپا شد که وظیفه پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان را بر عهده داشتند همچنین امسال از 217 نفر مبلغ بومی و 55 نفر مبلغ تخصصی به صورت ویژه اعزامی از قم در راستای اجرای برنامه‌های گوناگون در بقاع متبرکه استفاده و به‌کارگیری شدند.

وی گفت: 347 خادم به صورت ثابت و 2 هزار و 761 نفر خادم به صورت افتخاری و 821 نفر از اعضای هئیت امنا در اجرای برنامه‌های نوروزی نیز مشارکت داشتند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین امسال تمام اقلام فرهنگی به صورت متمرکز و ستادی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه با مضمون فرهنگی و مذهبی که در حدود 30 نوع محصول مختلف و به ارزش تقریبی 50 میلیون تومان تهیه و در اختیار خیمه‌های معرفت در سراسر استان قرار گرفته شد و در 71 بقعه متبرکه نیز غرفه‌های محصولات فرهنگی دایر و به مسافران و زائران خدمات ارائه کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 192 بقعه متبرکه در طول ایام نوروز و اجرای طرح آرامش بهاری توسط ائمه جماعت، در سه نوبت نماز جماعت برگزار شد.

امیری ادامه داد: 98 بقعه متبرکه نیز در استان اصفهان به صورت شبانه‌روزی به مسافران و زائران عزیز خدمات ارائه کردند و همچنین در این تعداد بقعه نیز بیش از 105 هزار نفر مسافر اسکان داده شدند که از زائرسراهای این بقاع متبرکه استفاده کردند.

وی عنوان کرد: همچنین تعداد 440 هزار نفر مسافر نیز از کمپ‌های موجود در جوار بقاع متبرکه برای اسکان استفاده کردند و 37 هزار 250 نفر نیز در حسینیه‌ها و تکایای که در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه استان بودند، اسکان داده شدند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان کرد: کلیه هزینه‌های اجرای این طرح در استان اصفهان از منبع عواید موقوفات منطبق با نیات واقفان و همچنین کمک‌های مردمی و خیران و بخشی از بودجه فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه تامین شد که در حدود 400 میلیون تومان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار