پیش‌بینی دولتی‌ها از افزایش سفرهای نوروزی غلط از آب درآمد
مقامات وزارت راه و شهرسازی پیش بینی کردند که در ایام تعطیلات نوروزی، بیش از دو میلیون نفر با قطار به سفر بروند اما آمارها نشان میدهد امسال ۱.۵ میلیون نفر از طریق شبکه ریلی جابجا شدند.
کد خبر: ۲۰۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 06 April 2016
مقامات وزارت راه و شهرسازی پیش بینی کردند که در ایام تعطیلات نوروزی، بیش از دو میلیون نفر با قطار به سفر بروند اما آمارها نشان میدهد امسال ۱.۵ میلیون نفر از طریق شبکه ریلی جابجا شدند.

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء خبرداد که حجم مسافران شبکه ریلی در ایام نوروز کاهش یافته و به «نسیم آنلاین» گفت که میزان جابجایی مسافران با شبکه حمل ونقل ریلی درنوروز امسال  همانند سال گذشته بوده است.

"پیش از نوروز مقامات وزارت راه و شهرسازی پیش بینی کردند که در ایام تعطیلات نوروزی، بیش از دو میلیون نفر با قطار، سه میلیون نفر با هواپیما، 6 میلیون نفر با شناورهای دریایی و 10 میلیون نفر با حمل و نقل عمومی جاده ای در کشور جابه جا شوند. هر چند که طبق اعلام راه آهن جمهوری اسلامی، از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا 14 فروردین ماه سالجاری، یک میلیون و ۵۸۰ هزار مسافر از طریق شبکه ریلی جابه‌جا شده اند که تقریبا با سال گذشته برابر بوده است."

البته این همه ماجرا نیست چرا که عملکرد ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۳ شبکه حمل و نقل ریلی کشور هم نشان داده که بخش مسافری ریلی کاهش ۳۰۰ هزار نفری مسافر را تجربه کرده است.

با این اوصاف، سید حسن موسوی نژاد در گفتگو با نسیم آنلاین در عین حال، تاکید کرد که کاهش  مسافران شرکت متبوع او نسبت به سایر شرکت های فعال در حوزه حمل ونقل عمومی ریلی کمتر بوده است و ابراز تردید کرد که افزایش 8 درصدی  قیمت بلیت قطار بر حجم مسافران نوروزی تاثیر جدی گذارده باشد. به گفته وی، بلیت قطارهای  گرانتر در قیاس با بلیت قطارهای ارزانتر در ایام نوروز زودتر به فروش رفته است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء درباره مشکلات واگذاری شرکت متبوع خود به سازمان تامین اجتماعی هم به نسیم آنلاین گفت که در سال 94 هیات دولت دو مصوبه را برای  رفع چالش های این شرکت به تصویب رسانده است. او البته به جزییات این دو مصوبه اشاره ای نداشت.

موسوی نژاد در عین حال، تاکید کرد که مشکلات جدی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء همچنان باقی است. به نظر میرسد یکی از چالش های مهم فراروی این شرکت مربوط به زیان انباشته 500 میلیارد تومانی  شرکت رجاء باشد.که از قرار معلوم، زیان انباشته شرکت رجا  رقمی در محدوده  20 درصد سرمایه واقعی آن بوده که با توجه به سرمایه واقعی  دو هزار 500 میلیارد تومانی ، رقم چندان کمی هم نیست.

پیشتر، محسن پورسیدآقایی ، مدیرعامل راه‌آهن هم با تاکید بر اینکه واگذاری رجاء به تامین اجتماعی اشتباه بوده، گفته است: این مجموعه قابل بازگشت به دولت نیست و واگذاری رجاء به تامین اجتماعی  تصمیم خوبی نبوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :