نخستين همايش بين‌المللي 'مطالعات ايران باستان' با محوريت انديشه سياسي و اديان و اساطير، آبان ماه امسال در دانشگاه آيت الله حائري ميبد برگزار مي شود.
کد خبر: ۲۰۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 05 April 2016

به گزارش تابناک یزد،دبير علمي اين همايش گفت: ضرورت شناخت ايران به عنوان يكي از تمدّن‌هاي مهم جهان باستان و يكي از جريانات اثرگذار در شكل‌گيري فرهنگ بشري و همچنين اهميت بررسي بسترها و زمينه‌هاي ظهور هر بخش از فرهنگ ايران ‌زمين به منظور شناخت دقيق ايران امروز از اهداف برگزاري همايش ياد شده است.

سامان قاسمي فيروزآبادي، انديشه سياسي و اديان و اساطير را دو محور اصلي اين همايش عنوان كرد و افزود: در حوزه انديشه سياسي بررسي موضوعاتي شامل آرمانشهر و آرمان شاه در ايران باستان، فرهنگ سياسي در ايران پيش از اسلام، آيين‌ها و مناسك مذهبي و نقش آن در سياست ايران باستان، مباني و الگوهاي هنجارهاي اخلاقي و سياسي در ايران باستان و مفاهيم و اصطلاحات سياسي و اجتماعي در متون ايران باستان در نظر گرفته‌شده است.
وي بابيان اينكه در محور اديان و اساطير موضوعات در 17 بخش تقسيم‌بندي شده است اظهار كرد: پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه جغرافيايي ميبد هم مي‌توانند مقالات خود را در سه بخش سير تحول اديان در ميبد و نواحي آن، بازتاب اساطير و اديان ايران باستان در فرهنگ مردم به ويژه فرهنگ مردم ميبد و نواحي آن و تأثير انديشه‌هاي ايران باستان بر هنر ميبد و نواحي آن به‌ويژه نقوش سفال و زيلو تهيه و براي حضور در اين همايش ارسال كنند.
وي آخرين مهلت ارسال چكيده و متن كامل مقالات را پايان مرداد امسال اعلام كرد و افزود: اطلاعات مربوط به شيوه نامه تاليف مقاله و چگونگي ارسال آن در پايگاه استنادي علوم جهان اسلام به نشاني http://conf.isc.gov.ir/ibas95/fa/ و همچنين پايگاه اينترنتي دانشگاه آيت الله حائري ميبد به نشاني www.haeri.ac.ir قرار داده‌شده است.
قاسمي يادآور شد: مقالات برگزيده اين همايش در فصلنامه علمي ـ پژوهشي مطالعات تاريخ فرهنگي به چاپ خواهد رسيد.
همايش بين‌المللي مطالعات ايران باستان در روزهاي دوازدهم و سيزدهم آبان امسال برگزار مي شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار