معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان خبر داد:
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: جمع صادرات استان با سایر گمرکات کشور از مرز بین‌المللی مهران در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.
کد خبر: ۲۰۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 05 April 2016
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: جمع صادرات استان با سایر گمرکات کشور از مرز بین‌المللی مهران در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش تابناک ایلام ،"جمیل شوهانی"در خصوص این خبر اعلام داشت:در سال گذشته مجموع کل صادرات از مرز بین‌المللی مهران از نظر دلاری600 میلیون و 654 هزار و 500  دلار و از نظر وزنی 1 میلیارد و 386 میلیون و 264 هزار و 24  تن و از نظر ریالی 17 هزار میلیارد و 596 میلیارد و 200 میلیون و 545 هزار و 385 بوده است.

وی با بیان اینکه خروجی سایر گمرکات کشور از مرز بین‌المللی مهران در طول سال گذشته827 میلیارد و 713 میلیون و 106 دلار بوده است، افزود: در این مدت، جمع صادرات ایلام با سایر گمرکات کشور از این مرز 1 میلیارد و428 میلیون و 267 هزار و 606 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل 10 درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: در بحث صادرات محصولات تولیدی استان از نظر وزنی 7 درصد کاهش داشته که البته این کاهش به نوبه خودش یک نقطه مثبت است چرا که به دلیل افزایش میانگین قیمت کالاهای صادراتی از مرز بین‌المللی مهران بوده است.

شوهانی با اشاره به اینکه رشد صادرات گمرک مهران در سال گذشته 9 درصد است، خاطرنشان کرد: با توجه به میانگین صادرات کشور ولی خوشبختانه در گمرک مهران از رشد 10 درصدی برخورداریم که علی‌رغم کاهش میزان صادرات کشور با در نظر گرفتن تفاهم نامه‌های منعقده با استان‌های همجوار عراق از جمله واسط، دیاله، میسان و بابل این موفقیت حاصل شده است.

وی اقلام صادراتی از مرز بین‌المللی مهران را شامل صیفی‌جات، هندوانه، گوجه فرنگی، پیاز، انواع سیمان، پلی‌اتیلن، اشیاء ساخته شده از سیمان، بدنه برای وسایل نقلیه، ماشین‌آلات و دستگاه‌های فشرده و منسوجات پلاستیکی دانست و گفت: ارزش ریالی صادرات از مرز مهران در طول سال گذشته 24 درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان، صادرات پیله‌وری از بازارچه مرزی مهران را 2 میلیون 597 هزار و 2 دلار اعلام و عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده لذا برنامه‌ریزی شده تا با استمرار فعالیت‌های صادراتی و تجارتی رویه کاری با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد./م



منبع:ایسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار