کد خبر: ۲۰۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۳ 03 April 2016
تابناک گیلان: استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل بنادر این استان در حال شکل‌گیری است، گفت: انعقاد قرارداد عملیاتی شدن هشت اسکله در بنادر گیلان به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در نشست با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استانداری گیلان فعال شدن ظرفیت کامل واحدهای تولیدی را نیازمند پرداخت بیشتر تسهیلات سرمایه در گردش دانست.

وی با بیان اینکه در 2.5 سال گذشته بالای 3.5 درصد از بیکاری گیلان کاهش یافته است، افزود: در ابتدای دولت نرخ بیکاری گیلان 15.6 درصد بود و دومین استان بیکار کشور بودیم که تا پایان آذر ماه سال 94 نرخ بیکاری به 11.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

استانداری گیلان به رتبه نخست این استان در کسب و کار اشاره کرد و افزود: گیلان به مدت سه سال در افزایش امنیت اجتماعی، سرمایه‌گذاری و نیز بهبود فضای کسب و کار مقام نخست را به دست آورده است.

وی نرخ تورم گیلان را از میانگین کشوری کمتر دانست و ادامه داد: در فصل زمستان آمار بیکاری گیلان افزایش می‌یابد.

نجفی با بیان اینکه در بخشی از شاخص‌های زیرساخت‌های عمرانی گیلان تا 14 درصد فاصله داشتیم که این رقم کاهش یافته است، تصریح کرد: اهتمام ویژه‌ای برای عبور از میانگین کشوری در حال انجام است.

وی با تصریح بر اینکه در بخش بهبود فضا و تأسیسات گرمایشی مدارس گیلان جزو سه استان برتر کشور هستیم، یادآور شد: امسال با گازرسانی به بیش از یک‌هزار روستا پروژه گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار به پایان می‌رسد و در این بخش جزو استان‌های برتر هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 100 واحد تولیدی نیمه فعال و غیرفعال در این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: امید به سرمایه‌گذاری در گیلان بسیار بالاست.

وی از اتمام انعقاد قرارداد عملیاتی شدن هشت اسکله در گیلان خبر داد و یادآور شد: تکمیل بنادر گیلان در حال شکل‌گیری و بندر کاسپین نیز با قوت در حال انجام بوده و قرارداد عملیاتی شدن هشت اسکله به اتمام رسیده است.

نجفی با بیان اینکه اگر مشکلات ناشی از بحران‌های حادث‌شده‌ برطرف نشود گیلان در آینده جزو استان‌های آسیب‌پذیر می‌شود، به مصوبه و اختصاص 52 میلیارد تومانی دولت درباره حوادث برف 92 و خشکسالی اشاره کرد و خواستار توجه دولت در این زمینه شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
مبارک برادران قاچاقچی باشه ایشالا بازار پر میشه از جنس روسی!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار