استاندار گیلان خبر داد:
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: این سفر مطلع جدیدی برای بهره گیری از توانمدیهای همه کسانی است که در خارج از کشور دل در گرو ایران و گیلان دارند.
کد خبر: ۲۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 08 April 2015
به گزارش تابناک گیلان،به نقل از استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در نشست هماهنگی حضور گیلانی‌های مقیم خارج از کشور در سفر کاروان تدبیر و امید، آمادگی این استان را برای حضور و دعوت از سرمایه گذاران گیلانی مقیم خارج اعلام و اظهار داشت: تمامی امکانات استان برای حضور هموطنانمان و استفاده از پتانسیل های آنان فراهم  است.

وی با بیان اینکه با فضای جدید حاکم بر کشور به همت دولت تدبیر و امید ظرفیت های مساعدی در استان برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است، افزود: جمعی از ایرانیان مقیم خارج از کشور بویژه گیلانیان مقیم از کشورهای آسیای میانه وهمسایه ،خلیج فارس و اروپا برای حضور در نشست فرصتهای اقتصادی گیلان در سفر کاروان تدبیر و امید اعلام امادگی کرده اند که جمعی از آنان در این همایش حضور می‌یابند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: این سفر مطلع جدیدی برای بهره گیری از توانمدیهای همه کسانی است که در خارج از کشور دل در گرو ایران و گیلان دارند.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تسهیل فرایند فعالیت ایرانیان مقیم خارج در داخل کشور، تصریح کرد: توسعه در هیچ جای دنیا بدون همکاری و مشارکت با خارج از مرزها و نیروهای پرتوان مقیم خارج از کشور اتفاق نیفتاده است، و خط مقدم این توسعه، حضور ایرانیان مقیم خارج در داخل است.

قوام شهیدی با اشاره به طرحی که  در حال حاضر در دبیرخانه شورا در دست بررسی قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس این طرح  می توان صاحبان علم و ثروت در خارج از کشور را از طریق ایجاد شبکه‌ای منسجم که خود عهده‌دار تشکیل آن خواهند بود، به یکدیگر مرتبط و از توانمندیهای آنان برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سفرهای کاروان تدبیر و امید، ایرانیان خارج از کشور برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی در استانها دعوت می‌شوند که این برنامه در گیلان نیز انجام می پذیرد.

برگزاری نشست صمیمی با معاون اجرایی رئیس جمهور و مدیران استانی، حضور در برنامه توسعه و سرمایه‌گذاران استان گیلان با حضور رئیس جمهور و بازدید از منطقه آزاد انزلی از جمله برنامه‌هایی است که برای گیلانی‌های مقیم خارج از کشور در سفر به این استان در نظر گرفته شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار