از دیدگاه استاد راشد یزدی مطرح شد؛
حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: « فداها ابوها » که توسط پیامبر مکرم خاتم درباره حضرت زهرا(س) مطرح شد مهمترین جمله ایشان درباره این بانوی الگوی عالمیان است و بوسیدن دست و پیشانی فاطمه(س) از کارهای بزرگ پیامبری بود که بوی بهشت را از رایحه حضور دخترش استشمام می‌کرد.
کد خبر: ۲۰۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 01 April 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی که در ایام مقارن با میلاد زهرای مرضیه(س) و هفته زن و در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) سخنرانی می‌کرد؛ افزود: این جمله « پدر به فدایت ! » که پیامبر اکرم (ص) که عالمیان فدای اوست به فاطمه (س) است که می‌فرمایند و  به نظر، از ام‌ابیها بودن و سایر اوصاف ارزشمند ایشان بالاتر به نظر می‌رسد که مشابه این مورد را هنگامی‌که حضرت ثارالله به بالای سر علمدار کربلا رسیدند داریم که میفرمایند: « برادر ابوالفضل جان! حسین به قربانت ... ».
این کارشناس مذهبی افزود: حضرت زهرا(س) وقتی چند ساله بودند، هنگامی‌که پیامبر را مورد تعرض قرار می دادند و آزار می‌دادند اولین فردی بود که به استقبال پیامبر رحمت می آمد و این فاطمه (س) بود که گاهی مانند مادر از پدر پیامبرش مراقبت می کرد.

مهمترین جمله نبی اسلام (ص) درباره فاطمه(س) چه بود؟!

وی تاکید کرد : دختران خود را عاقله و با شخصیت بار بیاورید که اگر امروز این دختران خیابانی را با وضعیت نامتناسب می‌بینیم به خاطر کمبود محبت و کم توجهی به شخصیت آنها بوده است که از منظر روانشناسی این کمبودها باعث خودنمایی فرد در جامعه می‌شود.
این خطیب مذهبی خواستار توجه بیشتر به دختران در محیط خانواده شد تا تشنه محبت و مهر نشوند و اگر پیامک و آوای عاشقانه شنیدند سریعا فریفته نشده و آن را در سطل زباله بریزند.
به گفته وی، خون بسیاری از اشخاص در تاریخ به پای شخصیتشان  ریخته شده تا درخت تنومند شخصیتشان به اوج برسد و باعث بالندگی باشند و ماندگار شوند.
حجت الاسلام راشد یزدی نقش زن و مرد را مانند لباس و پوشاننده عیوب هم و مکمل خواند و افزود: در قرآن 15 مرتبه لفظ معروف آمده که بسیاری از آنها مربوط به بانوان است و حتی پیامبر اکرم (ص) در آخرین وصایای خودشان به محبت و مهرورزی به بانوان تاکید دارد که نشان از اهمیت این موضوع و نقش دارد.
وی از جمله مهمترین دلایل اوج و درخشش مولا علی (ع) را همسرش فاطمه زهرا دانست که او را بالاترین نعمت خود خواند که هر وقت خسته بود تبسمی از زهرای مرضیه خستگیش را می‌زدود و نیز یکبار چیزی از او نخواست که در توانش نباشد.
این مبلغ و خطیب مذهبی درباره نقش مادری هم گفت: بهشت زیر پای مادران است از بالاترین تکریمهاست و اینکه پیامبر فرمود اگر پدر و مادر هردو همزمان تو را صدا کردند اول باید پاسخ مادر را داد.
وی افزود : فاطمه زهرا بهترین دختر و مادر و همسر بود که امیدواریم بتوانیم از این بهترین سرمشق به خوبی بهره بگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار