هواشناسی هشدار داد:
اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی روز 13 فرورین دراغلب مناطق خراسان رضوی را بارانی و همراه با کاهش دما پیش بینی کرد.
کد خبر: ۲۰۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 30 March 2016
به گزارش تابناک رضوی، صبح امروز نیروهای جمعیت هلال احمر با هشدار ویژه ای مواجه شدند به طوریکه طبق اطلاعیه هواشناسی استان اعلام شده است که بارندگی و وزش باد نسبتا شدید همراه با کاهش دما از اوایل وقت جمعه 13 بهار امسال و نیز آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها برای این روز محتمل و قابل پیش بینی است.

همچنین بارش برف و باران در نواحی کوهستانی و اختلال در سیستم حمل و نقل نیز در هشدار مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال احمر استان بنا به هشدار هواشناسی آمده است.

در اطلاعیه پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی آمده است: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌هاي هواشناسی فردا (پنج شنبه 12/01/95) وضعیت جوی استان به طور نسبی پایدار خواهد بود اما از بعدازظهر فردا روند افزایش ابرناکی و از اواخر وقت آن شروع بارش ها در سطح استان پیش بینی می شود.
 
بر اساس این اطلاعیه از اوایل وقت روز جمعه (13/01/95) سیستم بارشی، ضمن گسترش، تقویت شده و در غالب نقاط استان طی این روز شاهد بارندگی همراه با وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود، ضمن اینکه با شمالی شدن جریانات، کاهش قابل ملاحظه دما (بطور میانگین 10 تا 12 درجه سلسیوس) در سطح استان پیش بینی شده است.
 
اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در ادامه اطلاعیه خود شروع بارش ها به شکل رگبار با احتمال رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی کرده و از احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها خبر داده است.
 
در ادامه این اطلاعیه آمده است : از بعدازظهر جمعه بارش در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به شکل باران و برف پیش بینی شده که دامنه فعالیت زمانی این سیستم تا قبل ازظهر یکشنبه ادامه دارد، اما بیشترین حجم بارش ها از اوایل وقت جمعه و به صورت متناوب تا بعدازظهر شنبه رخ خواهد داد .
 
در این اطلاعیه بیشترین حجم بارش در شهرستان های کلات نادر، درگز، قوچان، چناران، جوین، جغتای، اطراف شهرستان سبزوار، نیشابور، کوهسرخ، فریمان، ارتفاعات تربت حیدریه و شهرستان مشهد (بویژه مناطق ییلاقی) پیش بینی شده است.
 
اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در پایان اطلاعیه خود آورده است : به علت وزش باد و بارندگی و از بعدازظهر جمعه و بارش برف و باران، کولاک برف ، تشکیل مه و کاهش دید احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار