وی در گفتگویی با پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دای آذربایجان غربی در این خصوص گفت : هدف از این سفر ، دیدار با کارکنان تلاشگر عرصه سلامت این دو شهرستان و عرض تبریک سال جدید بود .

وی افزود : این سفر فرصتی را فراهم آورد تا از کلیه پرسنل زحمتکش اعم از پزشکان ، پرستاران و سایر همکاران شبکه های بهداشت و درمان شاهیندژ و تکاب حضوراً به پاس یکسال تلاش مستمر ، صادقانه و شبانه روزی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم عزیز این منطقه تشکر نمایم . زیرا کار در مناطق محروم ضمن اینکه بسیار ارزشمند می باشد ، سختیها و مشکلات خاص خود را دارد که وظیفه دانستیم از نزدیک ، از این تلاشها سپاسگزاری کنیم . حتی در مسیر در پایگاههای اورژانس جاده ای مائین بلاغ نیز حضور یافته و از زحمات این عزیزان نیز تشکر گردید .

رئیس دانشگاه اضافه کرد : تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه نیز بر این اصل استوار است که بتوانیم حق و حقوق کارکنان را به موقع پرداخت نماییم و علیرغم بدهی های سازمانهای بیمه گر به دانشگاه ، خوشبختانه در اسفند ماه 94 بخشی از مطالبات همکاران پرداخت گردید و در این دیدار نیز کارکنان گرامی در این خصوص اظهار قدردانی کردند که ما نیز از این همه قدرشناسی همکاران ، متشکریم .

دکتر آقازاده در ادامه افزود : در بررسی ها و گفتگو با بیماران و همراهان ، میزان رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده در طرح تحول نظام سلامت بالاست که بی تردید بخش بزرگی از این رضایتمندی حاصل تلاش خستگی ناپذیر و ایثارگرانه همکاران می باشد لذا باید قدر چنین تلاشگرانی را بدانیم زیرا سرمایه های اصلی سازمان می باشند .

وی به افزایش کیفیت خدمات نیز تاکید کرده و گفت : در حال حاضر کمیت خدمات ارائه شده برای مردم در حوزه سلامت قابل توجه می باشد ولی لازم است در ارتقای کیفیت خدمات نیز قدمهای اساسی برداریم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به تداوم توجه به مناطق محروم اشاره کرده و اظهار داشت : در سال گذشته اقدامات بسیار مهمی در خصوص توزیع نیروهای متخصص ، امکانات پیشرفته تصویربرداری پزشکی ، تجهیزات مختلف بیمارستانی ، احداث و نوسازی خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی ، نوسازی ناوگان آمبولانسی و سایر موارد در مناطق محروم استان انجام گرفت و در سال جدید نیز مناطق محروم و کم برخوردار همچنان در اولویت کاری ما قرار دارد .

دکتر آقازاده ضمن تاکید بر اهتمام دانشگاه در اتمام پروژه های نیمه تمام گفت : یکی از سیاستهای ما ، تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت می باشد بطوری که این امر در تکمیل و راه اندازی مجتمع فرهنگی ورزشی 9 دی در سایت نازلوی دانشگاه علوم پزشکی و تکمیل پروژه آزمایشگاه رفرنس مشهود است که هر دو پروژه سالها بدون هیچ اقدام عملی و با هیچگونه منبع اعتباری مصوب ، نیمه تمام رها شده بودند . 

یکی از این پروژه ها ، بیمارستان در حال احداث تکاب می باشد که یکی از نیازهای اصلی و جدی منطقه می باشد ولی با توجه به اینکه پروژه متعلق به وزارت راه و شهرسازی است لازم است مسئولین مربوطه بیش از پیش نسبت به پیگیری های آن اقدام نمایند .

وی اضافه کرد : با توجه به مشکلات موجود ، طی تماس تلفنی که با مهندس علیزاده معاون وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته است ایشان بعد از تعطیلات نوروزی در اولین فرصت در منطقه حضور خواهند یافت تا از نزدیک روند احداث این بیمارستان را بررسی و پیگیری نمایند .

 قائم مقام وزیر در استان در خصوص تجهیزات تصویربرداری مورد نیاز شهرستانها نیز گفت : CT اسکن شاهیندژ و تکاب و همچنین سونوگرافی تکاب را در دستور کار قرار دادیم و تمامی تلاش خود را انجام خواهیم داد تا مردم شریف این دو شهرستان از این امکانات نیز بهره مند گردند .

دکتر آقازاده به نقش خیرین سلامت نیز تاکید کرده و گفت : نباید نقش مهم خیرین عرصه سلامت در رفع بخشی از مشکلات حوزه های بهداشت و درمان منطقه را فراموش کنیم .

وی اضافه کرد : یکی از استراتژی های مهم دانشگاه احیای مجمع خیرین سلامت استان است که بعد از چند سال رکود در این خصوص ، خوشبختانه در اواخر سال گذشته شاهد برگزاری جلسه خیرین با حضور استاندار محترم و نماینده محترم ولی فقیه در استان بودیم و اعضای هیات امنا و هیات مدیره آن تعیین گردیدند و امیدواریم در سال جدید شاهد تحول در این حوزه نیز باشیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه اظهار داشت : در این سفر دیدار هایی نیز با فرمانداران دو شهرستان بعمل آمد که ضمن تشکر از حمایتها و تلاشهای این عزیزان در عرصه سلامت ، لازم است مشکلات ، چالشها و نیاز های حوزه های بهداشت و درمان بصورت کاملاً شفاف و صحیح در اختیاز فرمانداران قرار گیرد چرا که این عزیزان بعنوان مقام عالی دولت در شهرستانها حامیان و یاوران بسیار مهم عرصه سلامت محسوب می شوند .

دکتر آقازاده در پایان تاکید کرد : استان آذربایجان غربی جزو استانهای محروم کشور از نظر امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی می باشد که در تلاش هستیم با انتقال چالشها و مشکلات به وزارت متبوع و مسئولین و ارگانهای ذیربط نسبت به بر طرف کردن آنها گامهای موثری برداریم . 

گفتنی است دیدار با کارکنان ، عیادت از بیماران ، بازدید از پروژه های در دست احداث از دیگر برنامه های سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به دو شهرستان تکاب و شاهیندژ بود .