فرمانده نیروی انتظامی
فرمانده نیروی انتظامی گفت: بیش از 85 درصد جرائمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد و به پلیس فتا گزارش می‌شود، کشف می‌شود.
کد خبر: ۲۰۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 27 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، سردار حسین اشتری در بازدید از فعالیت‌های نوروزی ناجا در مازندران با اعلام اینکه هدف ما ایجاد امنیت در کشور و استمرار آن در سال جدید است، اظهار کرد: در سطح کشور در بخش کشفیات و کشف وقوع جرم رقم قابل ملاحظه‌ای افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از جرائم با افزایش مواجه بودیم، افزود: با تلاش همکاران ناجا درصدد کاهش و مدیریت جرائمی هستیم که با افزایش رو به رو بود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در سطح کشور و مازندران نسبت به سال گذشته با حوادث کمتری مواجه بودیم، بیان کرد: امسال با کاهش 11 درصدی تلفات جاده‌ای و جان‌ باختن رانندگان و سرنشینان در کشور مواجه بودیم.

این مسئول با اعلام اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور در سایر جرائم با کاهش مواجه بودیم، گفت: برخی تصادفات امسال در روزهای بارانی با افزایش رو به رو بود که نیازمند همکاری مردم با نیروی انتظامی هستیم.

اشتری بیان کرد: امسال 500 هزار نفر از نیروهای ناجا آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه ناجا در ایجاد امنیت مرزها، شهرها، جاده‌ها، روستاها فعال است، تصریح کرد: هرجا تردد مردم انجام شود پلیس حضوری منسجم دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه سفر به اقصی نقاط کشور با امنیت کامل مواجه است، ادامه داد: هموطنان ما در هنگام سفر با پلیس هماهنگ باشند.

این مسئول با اعلام اینکه آمار سرقت در مازندران 12 درصد کاهش داشته است، افزود: آمار سرقت در کشور نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش یافت.

اشتری ایجاد پلیس محله در شهرها و محلات را عاملی برای کاهش سرقت در ایام تعطیلات دانست و ادامه داد: برای کاهش جرایم و ایجاد امنیت اقدامات خوبی از سوی ناجا در سال 94 انجام شد که امسال هم استمرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امسال تجهیز معاونت‌ها در برنامه ناجا گنجانده شده است، اظهار کرد: استان‌هایی مانند مازندران که در 6 ماهه نخست سال با مسافر مواجه هستند امسال تجهیز می‌شوند.

این مسئول افزود: فراهم شدن تجهیزات جدید در نیروی انتظامی وابسته به اعتبارات دولتی است.

اشتری با بیان اینکه برای پیشگیری از جرائم با ایجاد کارگروهی راهکارهای علمی پیشگیرانه از سال گذشته انجام شده است، گفت: در پیشگیری از جرائم نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها هستیم و از افراد نخبه راهکار علمی برای مقابله با جرائم استفاده می‌شود.

وی با اعلام اینکه در سطح کشور به ویژه مازندران در کشفیات سرقت مسلحانه موفق بودیم، خاطرنشان کرد: در نیروی انتظامی برای مقابله با سرقت‌های مسلحانه پرونده‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌های قبل افزایش 20 تا 25 درصدی اینگونه جرائم مواجه بودیم اما از سال 93 تاکنون با کاهش سرقت مسلحانه مواجه هستیم، بیان کرد: 95 درصد سارقانی که به‌صورت مسلحانه سرقت کردند شناسایی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه بیش از 85 درصد جرائمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد و به پلیس فتا گزارش می‌شود، کشف می‌شود، افزود: با کسانی که به حقوق مردم تجاوز می‌کنند با قاطعیت برخورد می‌شود.

اشتری با توصیه به مردم به‌منظور ورود به فضای مجازی و ایجاد امنیت در شبکه‌های مجازی، تصریح کرد: آگاه‌سازی پلیس فتا برای ورود در فضای مجازی کاربردی باشد.

وی با بیان اینکه موج دوم سفرهای نوروزی در کشور از امروز آغاز شده است، گفت: مسافران برگشت دوم سفر خود را به روز آخر تعطیلات موکول نکنند و در صورت امکان دو روز به مانده به تعطیلات به مقصد خود بازگردند تا حجم ترافیک کمتری را در جاده‌ها شاهد باشیم.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی به‌همراه با سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در سفر به مازندران بازدید از قرارگاه‌های نوروزی استان، حضور در گلزار شهدا، دیدار با علما و خانواده شهدا را در برنامه کاری خود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار