استاندار واسط عراق با معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، مدیرکل ارشاد،معاون فرهنگی ارشاد استان،رییس خانه مطبوعات استان و دبیر جشنواره فرامرزی مطبوعات دیدار کرد.
کد خبر: ۲۰۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰ 27 March 2016

استاندار واسط عراق با معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، مدیرکل ارشاد ، معاون فرهنگی ارشاد استان ، رییس خانه مطبوعات استان و دبیر جشنواره فرامرزی مطبوعات دیدار کرد.


به گزارش تابناک ایلام؛مالک خلف والی  استاندار واسط در این دیدار اظهار کرد: جشنواره فرامرزی مطبوعات بین استان‌های جدار مرزی ایران و عراق می‌تواند موجب همدلی و وحدت بیشتر بین دو کشور شود و از فرصت فراهم شده باید در تعمیق و تحکیم روابط فرهنگی دو ملت بهره گیریم.

وی این جشنواره را سرآغاز جشنواره‌های قرآنی و ورزشی عنوان کرد و گفت: مقدمات سفر دست‌اندرکاران جشنواره فرامرزی به کشور عراق ایجاد شده است.

«حسین کلانتری» - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز با عمیق و ریشه دار توصیف کردن روابط فرهنگی دو ملت اظهار کرد: با سقوط صدام فصل تازه‌ای از روابط دو ملت شکل گرفته که برای دو کشور نیز استراتژیک و مهم است و از راه‌های مختلف مخصوصا دیپلماسی عمومی به  دنبال استحکام این روابط هستیم.

وی حضور مردم استان‌های واسط و دیگر استان‌های عراق در ایام نوروز در ایلام را بیانگر این ارتباط عمیق عنوان کرد و گفت: جاذبه‌های گردشگری ایلام برای مردم عراق با توجه به شرایط آب و هوایی استان از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که امیدواریم این سفرها با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در حوزه گردشگری دو کشور بیشتر شود.

کلانتری ابراز امیدواری کرد شاهد شرکت گسترده استان‌های عراق در جشنواره فرامرزی مطبوعات باشیم.

«عبدالحمید کرمی» - رییس خانه مطبوعات استان ایلام نیز با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری جشنواره فرامرزی مطبوعات ابراز امیدواری کرد با همکاری استانداران استان‌های جدار مرزی شاهد برگزاری جشنواره‌اتی موفق باشیم.

«عمران خودآموز» - معاون فرهنگی ارشاد استان نیز این جشنواره را فتح بابی برای افزایش ارتباطات  فرهنگی و هنری بین دو کشور عنوان کرد./ف

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار