معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران گفت: امسال 200 هزار دانش آموز در سطح استان در برنامه های پایگاه های تابستانی اوقات فراغت شرکت می کنند.
کد خبر: ۲۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 08 April 2015

سید مجتبی هاشمی در گفت وگو با ایرنا آموزش قرآن و احکام اعتقادی، مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی، کلاس های هنری ومهارت آموزی، ارائه خدمات مشاوره ای، بازی و سرگرمی و اردوهای تفریحی و زیارتی را از برنامه های پایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در تابستان 94 بیش از یک هزار و 226 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان تهران فعالیت خواهند داشت گفت: مراکز و پایگاه های اجرای برنامه ها و فعالیت های تابستانی شامل مدارس قرآنی ، مدارس دولتی وغیر دولتی، پژوهش سراها، کانون های فرهنگی تربیتی، مدارس استثنایی، پایگاه های بسیج دانش آموزی، هنرستان ها و کانون های ورزشی است.

هاشمی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای شکوفا کردن استعدادها و توانمندی های آنان در خلال اوقات فراغت را از مهمترین اهداف نظام تعلیم و تربیت در اجرای برنامه های فراغت تابستانی برای دانش آموزان دانست.

وی غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دانش آموز را با توجه به تهاجم فرهنگی بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: غفلت ورزیدن از ساعت اوقات فراغت این قشر عظیم خسارات جبران ناپذیری ه در پی خواهد داشت بنابراین با توجه به اهمیت موضوع از اکنون باید به فکر در این خصوص بود.

هاشمی تصریح کرد: در این راستا فعالیت پایگاه های اوقات فراغت تابستان با هدف غنی سازی اوقات و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارت های زندگی آنان از ابتدای تابستان در تمامی مناطق و نواحی آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران آغاز خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار