فرماندار چالوس
فرماندار چالوس گفت: برای تحقق فرمایشات رهبری باید استفاده از تکنولوژی روز و تولید داخل سرلوحه کار مدیران قرار گیرد.
کد خبر: ۲۰۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 24 March 2016

به گزارش تابناک مازندرن، محمد‌ناصر زندی در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان از افزایش سه‌ درصدی حضور مسافران و گردشگران نوروزی تاکنون در چالوس خبر داد و اظهار کرد: برگزاری جلسه شورای اداری در نخستین روز کاری سال با هدف تسریع در فعالیت‌های اجرایی شهرستان و خدمت‌رسانی مطلوب به مردم و شهروندان برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با نو شدن طبیعت باید افکار و اندیشه‌های نو را به‌کار گرفت، افزود: مدیران ادارات و نهادها باید با واکاوی و بررسی در عملکرد خود در سال گذشته نقاط قوت و ضعف را بررسی کرده و کارنامه‌ای را برای خود صادر کنند.

فرماندار چالوس برنامه‌محوری را امری مهم و ضروری برای مدیران خواند و بیان کرد: حرکت با برنامه‌ریزی سبب می‌شود تا با اقدامات ویژه نسبت به رفع نواقص اقدام شود.

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری، تاکید کرد: انتخاب به جا و شایسته شعار سال از سوی معظم‌له حاکی از آن است که هر شعاری تنها مختص همان سال نیست بلکه در تمام سال‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

زندی با بیان اینکه همدلی و هم‌زبانی که شعار سال قبل کشور ما بود مقدمه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، تصریح کرد: موضوع برجام که با پایداری ملت و مقاومت مردم و اجرای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری محقق شد نمونه‌ای از همدلی و هم‌زبانی در کشور محسوب می‌شود.

وی استفاده از تکنولوژی روز و حمایت از تولید داخلی را یکی از راهکارهای موفقت در تحقق شعار سال خواند و افزود: در شهرستان چالوس نیز مدیران باید با برنامه‌ریزی اصولی، به‌کارگیری روش‌های درست و استفاده از ظرفیت‌های موجود براساس محور اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و حرکت کنند.

این مسئول به فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از تولیدات داخلی و ملی تاکید کرد و ادامه داد: باید با اقدامات عملیاتی و برنامه‌ریزی مدون به‌پیش رفت که این کارها تنها به‌دولت مربوط نیست بلکه نیازمند همکاری تولید‌کنندگان در تولیدات با کیفیت و به‌روز و همچنین ایجاد زمینه برای فرهنگ‌سازی از سوی مردم جهت استفاده از تولیدات داخلی میسر می‌شود.

وی تاکید کرد: با تقویت علوم دانش‌بنیان و ورود تکنولوژی به‌ویژه در عصر تحریم و فشارهای ایجاد شده نشان از این دارد که این توانمندی در کشور بوده که نیاز به برنامه‌ریزی و هدایت دارد.

زندی با اشاره به معضل جدی در بحث زیرساختی و حوزه ترافیکی در شهر چالوس، اظهار کرد: با پیگیری نماینده مجلس و حضور وزیر و معاون وزیر راه و شهرسازی پل سردآبرود و تونل شهری به بهره‌برداری رسید.

وی با اعلام اینکه شهرستان چالوس به‌دلیل داشتن ترافیک سنگین در داخل شهر و محور کمربندی همواره زبانزد بود، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها در مدت زمان کوتاهی ثابت شد که با تمام کمبودها و مشکلات در زمینه تخصیص اعتبارات با مدیریت صحیح می‌توان کارهای بزرگی را به سرانجام رساند.

این مسئول با قدردانی از اعضای ستاد خدمات سفر چالوس، بیان کرد: تلاش شبانه‌روزی نیروهای انتظامی، راه و شهرسازی، هلال احمر، شهرداری‌ها و دیگر مسئولان و سازمان میراث فرهنگی موجب شد تا چالوس به‌طور کامل میزبان میهمانان نوروزی شود.

زندی گفت: اصحاب رسانه شهرستان چالوس نیز همگام با ستاد خدمات سفر چالوس در پوشش رویدادهای نوروزی نقش داشتند که از آنها قدردانی می‌شود.

مدیر امور آب منطقه‌ای شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز با اشاره به مناسبت دوم فروردین (روز جهانی آب) اظهار کرد: با توجه به شعار امسال سازمان جهانی آب مبنی بر«آب و مشاغل» از 3 میلیارد نفر شاغل در جهان نیمی از آن با صنعت آب در ارتباط هستند بنابراین اهیمت این موضوع دور از ذهن نیست.

حامد عبداللهی با تشریح وظایف آب منطقه‌ای بیان کرد: تامین آب شرب شهرها و روستاها، تقسیم و توزیع به آب و فاضلاب شهری و روستایی، چشمه‌سارها، آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها همه در حوزه مسئولیتی آب منطقه‌ای قرار دارد.

وی از افت آب‌های زیرزمینی در سال‌های اخیر در منطقه خبر داد و افزود: حفر یک‌هزار و 152 چاه مجاز در نوشهر، چالوس و کلاردشت که تقریبا پنج برابر چاه‌های مجاز است سبب افت آب‌های زیرزمینی شده است.

مدیر امور آب منطقه‌ای شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در پایان با اشاره به اینکه 75 درصد از بارندگی‌ها در زمانی‌که نیاز آبی محسوس نیست، می‌بارد، گفت: ممانعت از حفر چاه‌های غیر‌مجاز توسط دهیاران، جلوگیری از برداشت بی‌رویه در رودخانه‌های چالوس و سردآبرود و نیز ارائه‌ کارهای زیربنایی برای ذخیره آب در زمان بارندگی‌های بی‌موقع از جمله عوامل جلوگیری از افت آب‌های زیرزمینی و کمبود آب شرب به‌شمار آید.

در پایان این مراسم از تلاش‌های محمد‌رضا کاوه‌فیروز رئیس راه و شهرسازی چالوس که به کسوت بازنشستگی نایل شد قدردانی شد و زمان اکبرپور به عنوان سرپرست این اداره منصوب شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار