رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 40 هزار نفر مسافر و مهمان نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند.
کد خبر: ۲۰۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 24 March 2016
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 40 هزار نفر مسافر و مهمان نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند.

به گزارش تابناک ایلام؛فرج فاضلی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران اظهار کرد: تمامی تمهیدات و امکانات لازم در خصوص اسکان مسافرین نوروزی در شهرستان دهلران فراهم شده است.
 
وی از برپایی سیاه چادر در 5 نقطه از شهرستان دهلران اشاره نمود و افزود: این سیاه چادرها در مبادی ورودی شهر دهلران، آبگرم، سه راهی موسیان، امامزاده سید ناصرالدین(ع) و در ورودی شهر میمه برپا شده اند که خدماتی از جمله پخت نان ساجی، دوغ محلی، برساق(نوعی شیرینی محلی) و چزنک به مسافرین نوروزی ارائه می دهند.
 
رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران اضافه کرد: همچنین در این سیاه چادر ها در راستای معرفی صنایع دستی شهرستان، نمایشگاه های کوچک صنایع دستی برپا شده است.
 
وی گفت: در این ایام نظارت مستمر بر اماکن اقامتی شامل هتل ها، مهمانپذیرها، کمپ های گردشگری و مدارس آموزش و پرورش، رستوران های بین راهی و موجود در سطح شهر دهلران، میمه و پهله در دستور کار اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قرار دارد.
 
فاضلی عنوان کرد: تعداد 15 هزار بروشور شامل نقشه و جاذبه های گردشگری شهرستان چاپ شده است که تاکنون بیش از 5 هزار نسخه از این بروشور ها در بین مسافرین و گردشگران نوروزی توزیع شده است.
 
رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران خاطر نشان کرد: از تاریخ 27 اسفند ماه سال گذشته تا کنون(4 فروردین 95) بیش از 40 هزار نفر به شهرستان دهلران سفر کرده اند.
 
وی با اشاره به مکان های در نظر گرفته شده برای اسکان مسافرین نوروزی اظهار داشت: 16 باب مدرسه در شهر دهلران و بخش های تابعه، 3 هتل در شهر دهلران، 2 واحد مهمانپذیر و مهمانسرا و 3 کمپینگ در شهر میمه، پهله و قرارگاه راهیان نور آماده اسکان و پذیرایی مسافرین و مهمانان نوروزی هستند.
 
فاضلی افزود: امامزاده سید ناصرالدین(ع) با دارا بودن 3 هزار متر فضای خالی مناسب، تعداد 50 تخته چادر در محوطه این امامزاده برپا شده است و همچنین 2 باب خانه عالم و 2 باب مدرسه جهت اسکان مسافرین و مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است به همین دلیل این امامزاده یکی از مهمترین مکان هایی است که شبانه روز بین یکهزار تا هزار و 500 نفر در آنجا اسکان داده می شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار